3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek 3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 12. 2010 02:00 21

Seznam kapitol

1. Ve znamení 11 2. GPU scéna č.1 — Deep Sea 3. GPU scéna č.2 — High Temple 4. Test fyziky, kombinovaný test 5. Sestava, metodika a výpočet skóre 6. Výsledky GK v GPU testech — nastavení Entry 7. Výsledky GK v GPU testech — nastavení Performance
8. Výsledky GK v GPU testech — Nastavení Extreme 9. Výsledky GK v dalších testech a celkové skóre 10. Výsledky CPU v GPU testech 11. Výsledky CPU v dalších testech a celkové skóre 12. Galerie screenshotů ze scény Deep Sea 13. Galerie screenů High Temple a kombinovaného testu 14. Závěr

Když se řekne benchmark pro grafické karty, spousta lidí si automaticky představí slavný 3DMark od Futuremark. S jeho minulou verzí Vantage výrobce mnoho chvály nesklidil, přesto však přišel s novou verzí pojmenovanou stroze 11. A předem mohu prozradit, že tentokrát je to mnohem lepší, byť na vrchol slávy se benchmark nejspíš nevrátí.

Reklama
3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

U nového 3DMarku 11 se Futuremark rozhodl pozměnit systém testování a to hned v několika rovinách. Tou první jsou samotné testy měřící výkon vaší grafické karty. Zatímco u předchozích verzí 3DMarku vždy platilo, že co GPU test, to unikátní scéna s vlastním dějem i prostředím, u 3DMarku 11 je tomu jinak. Testovací prostředí jsou od vývojářů připravena jen dvě, GPU testy jsou však čtyři. Jak je to možné? Jednotlivé GPU testy jsou velmi krátké a zaměřují se na konkrétní technologie. Dobře ilustrovat to můžeme hned u prvního testovacího prostředí. To se odehrává ve tmě na mořském dně, na který se potápějí ponorky ukrývá se zde značně starý vrak lodi. Náročné na výpočetní výkon jsou kalnou vodou prodírající se paprsky světel, stíny vrhané světly, teselace na značně obrostlém vraku i korálech na mořském dně a v neposlední řadě také post processing efekty jako jsou různé druhy rozmazání, depth of field či šum, který má navodit atmosféru pochmurného prostředí. V každé scéně jsou jsou ale tyto technologie využity jinou mírou.

Co se týče vizuální stránky scény, je Deep Sea rozhodně tou slabší. Byť test nevypadá špatně a hra se světly i teselované mořské dno vypadá skvěle, na zadek si z něj pravděpodobně nesednete.

GPU test č.1 — volumetrická světla v kalné vodě

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

První GPU test se odehrává v kalné vodě těsně nad mořským dnem a ačkoliv vám to možná překvapí, v poslední době tolik populární teselace v něm úplně chybí. Extrémní nároky zde zajišťuje několik ponorek s množstvím světel, která skrz kalnou vodu jasně září a vrhají množství více či méně jasných stínů. Použita je technologie volumetrických světel, díky kterým jsou patrné jednotlivé paprsky vycházející z reflektorů.

GPU test č.2 — v první řadě teselace

3DMark 11 — Podrobný rozbor grafiky i nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

alt

Druhý test se sice odehrává ve stejném prostředí, scéna je však odlišná. Tentokrát vidíme jen jedinou ponorku, jak pluje jen těsně nad mořským dnem. To je pokryto řasami a korály, které jsou velkou mírou teselované. Reflektory ponorky vrhají i tentokrát volumatrická světla s množstvím stínů a hardwarovou náročnost završuje množství post processing efektů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama