AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon | Kapitola 11

Adam Vágner

Adam Vágner

9. 12. 2014 06:00 28

Seznam kapitol

1. Přes 20 nových funkcí 2. Vylepšení videa, co stojí to za to! 3. Virtual Super Resolution (VSR) 4. Freesync, Graphics Amplifier, podpora 5K a 24 LCD 5. Lepší uživatelská podpora 6. Gaming Evolved pod Mantle: video a „měření“ FPS 7. Testovací sestava a metodika 8. Aliens vs. Predator Benchmark
9. Battlefield 4 10. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 11. Crysis 3 12. Grid 2 13. Metro: Last Light 14. World of Tanks 9.1 15. Závěrečné shrnutí

AMD představilo novou generaci ovladačů Catalyst s dovětkem Omega. Jde o balík, který integruje více než dvacítku nových funkcí včetně podpory FreeSync, VSR coby alternativy k „supersamplingu“ DSR od Nvidie nebo nových technologií pro vylepšení videa. Kromě nich se podíváme i na nárůst výkonu oproti starším ovladačům.

Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama