ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 7
Seznam kapitol
Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.
Texture-Quality
Velký je rozdíl v kvalitě textur a to jak na objektech (dřevěný plot i textura budovy), tak na zemi a postavách. Samotné snížení textur ale frameratu moc nepomohlo, přineslo jen dva snímky za sekundu k dobru (na testované scéně 23/25 fps).
SSAO Quality
Ambient Occlusion je ve hře implementovaný v nejpokročilejší verzi SSAO. Efekt stínu je tak aplikovaný jak na skálu, tak třeba na větve stromů a hra vypadá podstatně více věrněji. Vypnutí Ambient Oclusion však navýšilo framerate z 25 na 29 snímků za sekundu.
Light Quality
Light Quality změní scénu jen minimálně, vypne třeba efekt přesvícení. Snížení přineslo jen jediný snímek za sekundu k dobru.
Shadow Quality
Oproti tomu rozdíl v kvalitě stínů byl patrný na první pohled. Po snížení jejich kvality se z měkkých přesných stínů staly rozmazané šmouhy. Nicméně dopad na framerate byl obrovský: z 21 poskočil na 28 fps.