ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG

ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 11. 2010 02:00 46

Seznam kapitol

1. Nový vývojář, jiný engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez AA 4. Výsledky GK na střední detaily bez AA 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Závěr 11. Galerie in game screenshotů

Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.

Reklama

Texture-Quality

 Texture-Quality High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture-Quality High/Low

Velký je rozdíl v kvalitě textur a to jak na objektech (dřevěný plot i textura budovy), tak na zemi a postavách. Samotné snížení textur ale frameratu moc nepomohlo, přineslo jen dva snímky za sekundu k dobru (na testované scéně 23/25 fps).

SSAO Quality

 SSAO Quality High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO Quality High/Off

Ambient Occlusion je ve hře implementovaný v nejpokročilejší verzi SSAO. Efekt stínu je tak aplikovaný jak na skálu, tak třeba na větve stromů a hra vypadá podstatně více věrněji. Vypnutí Ambient Oclusion však navýšilo framerate z 25 na 29 snímků za sekundu.

Light Quality

 Light Quality High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Light Quality High/Low

Light Quality změní scénu jen minimálně, vypne třeba efekt přesvícení. Snížení přineslo jen jediný snímek za sekundu k dobru.

Shadow Quality

 Shadow Quality Ultra/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Quality Ultra/Low

Oproti tomu rozdíl v kvalitě stínů byl patrný na první pohled. Po snížení jejich kvality se z měkkých přesných stínů staly rozmazané šmouhy. Nicméně dopad na framerate byl obrovský: z 21 poskočil na 28 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama