ArcaniA: Gothic 4 — opět pekelně náročné RPG | Kapitola 8
Seznam kapitol
Herní série Gothic je mimo jiné známá svou poměrně nevalnou optimalizací a tím i vysokými hardwarovými nároky téměř každého dílu. Na letošní předvánoční trh dorazilo čtvrté pokračování a bohužel musím už předem prozradit, že historie se opakuje a na nejvyšší nastavení si dnes čtverku zahraje málokdo.
Dynamic Shadows
Dalším nastavením stínů jsou dynamické stíny vrhané menšími zdroji světla zejména v interiérech. Pokud je vypnete, přijdete zejména o stín hlavního hrdiny při průchodu okolo pochodní a podobně, což vypadá velmi efektně. Po snížení navíc počet snímků za sekundu stoupnul jen o jeden jediný.
Shadows
Posledním nastavením spojeným se stíny jsou Shadows jako takové. Vybrat si můžete mezi stíny všem objektů (tedy i postav a dynamicky se pohybujících objektů) nebo jen stíny statických objektů v herním prostředí (skály, hory, domy a podobně). V případě testovací scény to znamenalo vypnutí stíny hlavního hrdiny, ovšem bez vlivu na framerate.
Character Quality
Character Quality High/Low
Pokud snížíte kvalitu postav, projeví se to jen ve vypnutí efektů jako normal mapping, díky kterému působí oblečení výrazně více reálněji. Vypnutím vzrostla rychlost hry z 25 na 28 fps.
World Quality
Také nastavení World Quality nemá přímý vliv na množství trávy či kvalitu stromů ve hře, ale vypíná efekty simulující plastičnost objektů. Rozdíl je vidět na zemi i balvanu na pravé straně testovací scény. Snížení kvality přineslo jeden snímek za sekundu navíc.