Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu | Kapitola 22
Seznam kapitol
Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.
Teploty
Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.
Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.
U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.