Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu | Kapitola 24
Seznam kapitol
Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.
Abyste měli lepší představu o hlučnosti karet: obyčejný volně stojící 120mm systémový ventilátor Gelid Silent 12 klasické konstrukce se sedmi lopatkami dosahuje při měření za stejných podmínek jako karty ve volném prostoru (nikoliv někde před či za mřížkou) hlučnosti 29,5 dBA při 600 ot./min, 30,5 dBA při 800 ot./min a 32,5 dBA při 1000 ot./min.
Bez zátěže není dnes u většiny karet co řešit ani co měřit, chlazení je pasivní a jediné, co ukazuje údaj na hlukoměru, je okolní noční klid (27,5 dBA).
Stejně je na tom i EVO V2, které je bez zátěži chlazené pasivně. Snad jen dodám, že na to, aby se nezapínaly, je potřeba, aby ve skříni aspoň nějak proudil vzduch, pokud necháte kartu volně na stole, přirozeným prouděním vzduchu se neuchladí, čip se dostává nad 55 °C a opakovaně spouští a vypíná ventilátory.
V zátěži karta ale není tichá. Mezi nejlevnějšími modely se bude řadit k těm tišším, ale proti lépe vybaveným (a přitom ne ještě prémiovým) modelům už zaostává.