Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu | Kapitola 30

Adam Vágner

Adam Vágner

27. 7. 2020 03:00 41

Seznam kapitol

1. Asus GeForce RTX 2060 Super Evo V2: představení 2. Asus GeForce RTX 2060 Super EVO V2: konstrukce 3. Testovací sestava 4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme 5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. GTA V 12. Metro Last Light Redux 13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 14. The Witcher 3: Wild Hunt 15. Metro Exodus 16. Shadow of The Tomb Raider
17. World of Tanks 1.5.1 18. The Division 2 19. Boost v AvP: performance mode 20. Boost v F1 2018: performance mode 21. Boost v Metro LL: performance mode 22. Teploty 23. Chování ventilátorů 24. Hlučnost 25. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 26. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 27. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080 28. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 2560 × 1440 29. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 3840 × 2160 (4K) 30. DLSS 2.0 a Death Stranding 31. Závěrečné shrnutí

Před uvedením nové generace karet výrobci často rozšiřují nabídku o levnější karty s jednodušší konstrukcí, aby nalákali i ty, kteří dosud novou kartu nepořídili. Nabídnou pak o něco horší provozní vlastnosti, ale funkce čipu zůstávají. U GeForce RTX to mimo jiné znamená podporu DLSS 2.0, nahlédneme i na to, co to udělá v novém Death Stranding.

Reklama

Před pár dny vyšla i na PC hra Death Stranding od Hidea Kodžimi. O té jste nejspíš už slyšeli, byl kolem ní slušný poprask. Nvidia ji teď přidává v bundlu ke GeForce řady RTX kvůli tomu, že podporuje DLSS 2.0. Notně vylepšené verzi DLSS jsme se věnovali v samostatném testu ve hře Control, která ji podporovala jako jeden z prvních titulů.

DLSS 2.0 je technologie, která funguje zdánlivě nelogicky – umí zvednout kvalitu obrazu a přitom zvyšuje výkon. Dělá to s využitím neuronových sítí akcelerovaných přes tensor cores na čipech u GeForce řady RTX.

Vyššího výkonu DLSS 2.0 dosahuje tím, že obraz dopočítává z nižšího rozlišení, než je to nativní, vyšší kvality zase tím, že sbírá informace z více po sobě jdoucích snímků. Umí tak eliminovat artefakty, za které může nedostatečné vzorkování ve snímcích – různé přeskakující a poblikávající pixely ať už na texturách, nebo na hranách objektů nebo moiré.

V Death Stranding máte na výběr mezi dvěma režimy kvality DLSS označenými jako výkon a kvalita. S jakým vzorkováním v jednotlivých rozlišeních DLSS 2.0 počítá, vidíte níže. A s obdobným rozlišením by mělo počítat i FidelityFX CAS (Contrast Adaptive Sharpeining), což je otevřená technologie, kterou hra podporuje také. Na to se podíváme detailněji v samostatném článku, prozatím bych konstatoval, že co do kvality je FidelityFX lepší než prostá interpolace z nižšího rozlišení, ale s DLSS 2.0 není v Death Stranding srovnatelné, obraz je o něco mázlejší, s nižšími detaily a hlavně zubatějšími hranami.

rozlišení DLSS 2.0 kvalita DLSS 2.0 výkon
3840 × 2160 2560 × 1440 1920 × 1080
2560 × 1440 1706 × 960 1280 × 720
1920 × 1080 1280 × 720 960 × 540

Na srovnání kvality jsem vzal scénu, na které je klasická bolest vyhlazovacích algoritmů – elektrické vedení, a na zemi je k tomu ještě drážkovaný asfalt, který dělá opravdu nehezké věci v pohybu (což na statických snímcích není vidět). Dávám ji sem čistě kvůli tomu, že je na ní dobře vidět rozdíly v kvalitě, na porovnávání výkonu se nehodí ani trochu, protože se v závislosti na nastavení pohybuje vytížení grafiky v rozmezí 65–80 fps a padá z ní víceméně obdobná snímková frekvence bez ohledu na náročnost nastavení.

Na obraze v nativním rozlišení bez vyhlazování si můžete (po rozklepnutí na původní rozlišení) na silnici všimnout světých horizontálních pruhů. Ty působí mimořádně rušivě, za pohybu na asfaltu naskakují jako zběsilé podle toho, jak se která drážka v betonu trefí mezi pixely.

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Klasické vyhlazování FXAA s tím nic nezmůže, jenom světlé pruhy trochu rozmaže, TXAA je utlumí o něco víc, ale blikání v obraze je pořád vidět. A rovnou se podívejte i na dráty, u nich je znát, že FXAA si scházející pixely nevymyslí, TXAA trochu ano, ale pořád má jisté mezery (doslova).

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Zleva doprava bez vyhlazování, s FXAA a TXAA

A takto už vypadá srovnání nejkvalitnějšího TXAA, DLSS v režimu výkon a DLSS v režimu kvalita:

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Zleva doprava scéna s vyhlazováním TXAA, s DLSS 2.0 v režimu výkon a DLSS 2.0 v režimu kvalita

Níže je pak srovnání nativního rozlišení s TXAA, dále interpolace obrazu pomocí FidelityFX a DLSS s nižší kvalitou. Oproti nativnímu rozlišení je u fidelityFX vidět výrazná ztráta detailů a dráty jsou ještě děravější. U DLSS se objevilo výrazné moiré, ale to je v kvalitnějším režimu dost významně potlačené a u ostatních režimů se v různé míře objevuje také, pokud se postavíte na jiné místo.

Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Asus Dual GeForce RTX 2060 Super Evo V2 OC O8G v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Zleva doprava scéna v nativním rozlišení s TXAA, upsamplovaná s FidelityFX a s DLSS v nastavení s nižší kvalitou

Co dělá DLSS s kvalitou obrazu jsme si ve zkratce ukázali, zbývá se podívat, co to dělá s výkonem. Vězte, že se s testovanou kartou – druhým nejnižším modelem z řady RTX, dostaneme i ve 4K na příjemné snímkové frekvence:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama