Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra

Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra | Kapitola 6

Z. Obermaier

Z. Obermaier

19. 8. 2009 03:00 39

Seznam kapitol

1. Asus Mars 2. Asus Mars - Představení 3. Asus Mars - Detaily karty 4. Porovnání karet a specifikace 5. Testovací sestava 6. Testovací hry a metodika 7. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 8. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 9. World In Conflict, GRID, Half Life 2 EP2
10. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 11. Enemy Territory, T.R. Underworld, GTA IV 12. CoD 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 13. S.T.A.L.K.E.R. CS, BiA HH, Mirrors Edge 14. Sacred 2, TC HAWX, Arma 2, 3DMark Vantage 15. Shrnutí výkonu 16. Spotřeba, teplota, přetaktování 17. Závěr

Dnes vám jako první na světě představíme unikátní kousek hardware, který koluje v limitované edici 1000 kusů. Jde ografickou kartu Asus Mars, ve které se skrývají dvě GeForce GTX 285 spojené přes SLI se 4 GB paměti. Cena této karty představuje skutečně vysokou investici, za kterou pořídíte třeba solidní sestavu. Zavítejme do říše snů...

Reklama

Tuto kapitolu, přesně v tomto znění najdete u každého novějšího testu grafických karet. Pokud se chcete podívat, jak testujeme do posledního detailu, zamiřte nejprve do tohoto článku. Tam si můžete stáhnout save pozice, dema a prohlédnout i videa, jak běžně testujeme hry.

V tomto testu najdete kromě dvaceti obvyklých her, také čtyři bonusové tituly. Jsou jimi letecká arkáda Tom Clancys H.A.W.X. a PhysX titul Mirrors Edge. Tyto dvě hry mají vestavěný test, tedy nebylo složité je do testu zařadit. Třetí novinka v testu je akční RPG Sacred 2, které se dočkalo PhysX updatu. Také v této hře si výkon změříme, i když u nás mnoho oblíbená hra není. Je to ale jediný zástupce tohoto žánru v našem portfoliu her, tedy tam i zůstane do budoucna. Poslední novinkou je extrémně náročná Arma 2, kterou ale nemáme naměřenou na všech kartách, tedy srovnáme jen dvě duální. Do kompletního měření průměrného výkonu ale počítám pouze 22 her, Sacred 2 a Arma 2 nikoliv. Měřit dnes budeme pouze v High-End rozlišení 2560x1600, včetně vyhlazování 4xAA a 8xAA (MSAA).

Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Call Of Duty 4: Modern Warfare - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod mise "War Pig", až do okamžiku kdy tank projede do druhé části obrazovky a hra si uloží "Checkpoint". Úsek jsem hrál dvakrát a použil průměr. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře.
  • Call Of Duty 5: World At War - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut úvod prvotní mise, kdy se dostanou vaši američtí vojáci na Atoll a hra začíná. Hraní jsem končil "vybílením" vesnice a uložením "Checkpointu" na cestě v džungli. Opět i zde jsem opakoval hraní dvakrát a zprůměroval. Nastavení bylo vše na maximum, hodnota AF byla napevno zvolena v ovladačích. AA jsem nastavil ve hře. Pozor, tato hra limituje maximální fps, je nutné zadat v konzoli příkaz, který limitování zruší.
  • Devil May Cry 4 - (DX10) + benchmark + Fraps. K testu jsem využil vestavěné demo a benchmark. Do grafů jsem zařadil výsledek z posledního - nejnáročnějšího testu. Minimální FPS jsem zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na "High", AF napevno v ovladačích a AA ve hře.
  • Enemy Territory: Quake Wars - (OGL) + demo + Fraps. V této hře jsem nahrál vlastní timedemo v mapě Valley. Demo trvá několik minut a jeho průběh zaznamenal Fraps. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, pokud se použije pro testování program TPU Bench, SLI neškáluje. Je nutné spouštět demo příkazem konzole, pak vše funguje.
  • Left 4 Dead - (DX9) + Fraps. Použil jsem plnou verzi hry, ve které jsem nahrál vlastní demo. Demo jsem spouštěl dvakrát a uložil průměr. Nastavení vše na maximum, AF i AA ve hře. Pozor, volbu menu "Multi Core Rendering" jsem zapnul, radikálně přidává na počtu fps.
  • Fallout 3 - (DX9) + Fraps. V tomto titulu jsem hrál několik minut dlouhý úsek se soubojem ve městě. Počet FPS opět zaznamenal Fraps a je výsledek vytvořil z průměru dvou hraní. Nastavení vše na maximum, hodnota AF i AA ve hře (v nastavovacím nástroji). Pozor, u karet Radeon je nutné ručně zeditovat konfigurační soubor, jinak existuje fps limit na 60 snímků.

Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Dead Space (DX9) + Fraps. Zde jsem hrál úvod po ztroskotání vaší lodi na plavidle Ishimura. Záznam FPS jsem končil po úvodní honičce s mutanty a nástupu do výtahu. Také zde jsem testoval dvakrát. Nastavení vše na maximum, AF i AA jsem nastavil v ovladačích.
  • Far Cry 2 - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, spouštěl jsem "Middle Ranch" dvakrát po sobě. Výsledek je opět průměr. Nastavení vše na "Very High", AF i AA nastaveno v benchmarku.
  • Race Driver GRID - (DX9) + Fraps. Jel jsem kompletní jedno kolo implicitního závodu "Race Day". I zde jsem opakoval hraní dvakrát a průběh přečetl z logu Frapsu. Všechny volby byly na High nebo Ultra, hodnota AF nastavena v ovladačích, AA ve hře.
  • Company Of Heroes: Opposing Fronts - (DX10) + benchmark. Použil jsem vestavěný test, jehož výsledky jsou v grafech. Nastavení vše na maximum, AF v ovladačích a AA ve hře.
  • Mass Effect - (DX9) + Fraps. Hrál jsem úvodní část hry, do setkání se dvěma roboty a vaší novou kolegyní. Prošel jsem úsek dvakrát a zaznamenal Frapsem. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích. Pozor, pro odstranění omezení fps na 60 snímků je nutné zeditovat ručně konfigurační soubor.
  • Unreal Tournament 3 - (DX10) + benchtool + Fraps. K testování jsem použil program benchtool a nastavil v něm boty v mapě ShangriLa. Vše nastaveno na maximum. Hodnota AA i AF nastavena v ovladačích.
  • Crysis Warhead - (DX10) + benchtool. Zde jsem použil testovací utilitu, která simuluje skutečné hraní od začátku hry až k vodopádu. Výsledky vypisuje samotná utilita. Nastavení bez vyhlazování i s vyhlazováním jsem snížil na Hráč. Hodnota AF v ovladačích, AA jsem nastavoval v menu testovacího nástroje.
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - (DX10) + Fraps. V tomto případě jsem chodil několik minut v základním táboře. Také jsem sekvenci uhrál dvakrát a výsledek průměru je v grafu. Nastavení vše na High DX10, AF i AA nastaveno ve hře. (Použil jsem náročnou SAVE pozici od našeho čtenáře)

Asus Mars - Světová premiéra unikátního grafického monstra
i Zdroj: PCTuning.cz

  • Brother In Arms: Hells Highway - (DX9) + Fraps. V této novince jsem dvakrát hrál úvodní misi v nemocnici, a zaznamenávání fps jsem ukončil u druhého Checkpointu. Nastavení vše na maximum, AF i AA nastaveno v ovladačích.
  • Half Life 2: Episode Two - (DX9) + demo + Fraps. U této hry jsem nahrál několikaminutové demo, které jsem spustil a průběh zaznamenal Frapsem. Také zde nastaveno vše na maximum, AF i AA zvoleno ve hře.
  • Bioshock - (DX10) + Fraps. Testování této hry je tradiční, a zaznamenávám zde Frapsem průchod od nehody letadla do majáku. Opět testuji dvakrát a výsledek zapíši. Nastaveno vše na max, AF a AA zapnuto v ovladačích.
  • World In Conflict - (DX10) + benchmark. Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA i AF nastavena v menu hry.
  • Grand Theft Auto IV - (DX9) + Fraps. Hrál jsem několik minut hru od úplného začátku, projížděl jsem se městem, vystupoval a pobíhal po ulici. Záznam provedl Fraps, ze dvou měření. V ovladačích jsem nastavil AF, AA nefunguje. Restrikce pro paměť karet, maximální fps jsem odstranil v příkazovém souboru.
  • Tomb Raider Underworld - (DX9) + Fraps. Hrál jsem celou úvodní výukovou misi. Průběh jsem zaznamenal Frapsem, a zprůměroval ze dvou měření. Vyhlazování a AF jsem nastavoval přímo ve hře.
  • Mirrors Edge - (DX9) + Fraps. Spouštěl jsem vestavěné "průletové" demo. AA nastavuji ve hře, AF v ovladači. Nejprve je nutné upravit konfigurační soubor, poté nastavit rozlišení a úroveň vyhlazování v menu hry. Pro srovnatelný výsledek testuji s PhysX OFF! Pak se spustí hra s parametrem, a průběh měřím Frapsem.
  • Tom Clancys HAWX - (DX10) + Demo. Používám vestavěné demo, kdy vše nastavuji přímo ve hře. Pouze hodnotu AF je nutné zvolit v ovladači karty. U karet AMD zapínám DX10.1 rozšíření.
  • Sacred 2 - (DX9) + Fraps. Používám poslední verzi hry s rozšířením PhysX (2.40). Nastavuje vše v menu hry, pouze úroveň AF v ovladačích. Hraji krátký úsek s postavou Seraphim, kdy kouzlím a pobíhám kolem vesnice. Vše zaznamená Fraps.
  • Arma 2 - (DX10) + Demo. Používám vestavěný benchmark v Demu hry. Vše je nastaveno na High, možnost Normal nefungovala. Průběh dema neloguji, jen počkám na výsledek vypsaná na obrazovce.
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama