Asus Radeon HD 7950 3GB DC2 TOP – ultratichý výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Výkon a možnosti Radeonu HD 7970 už známe, v dnešní recenzi vám představíme mnohými očekávaného levnějšího sourozence – Radeon HD 7950. Prodejní verze od Asusu nabízí přetaktované jádro na 900 MHz a luxusně tiché chlazení. To celé o dva tisíce levněji, než začínají první Radeony HD 7970. Pro koho je vlastně určená?
Tom Clancys HAWX (DX10) – oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.
Just Cause 2 (DX10) – novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, které karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×, 8×).
Metro 2033 (DX11) – nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:
Resident Evil 5 (DX10) – další hra v sobě nese vestavěný benchmark a lze použít i samostatně stažitelné demo. To používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.
Stalker Call Of Pripyat (DX11) – další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0×, 4×). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů – Sunshaft.
World In Conflict (DX10) – pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., takže je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2×, 16×) a AA (0×, 4×). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.
Unigine Heaven 2.1 (DX11) – k testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.
3D Mark Vantage (DX10) – zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.
3D Mark 11 (DX11) – předposledním testem je absolutní novinka na poli benchmarků, který je tentokrát zaměřen na DX11 schopnosti grafických karet. Karty se zde řádně zapotí v teselaci, náročné fyzice a dalších technikách. Testuji nastavení Extreme s defaultním presetem.
HAWX 2 (DX11) – zatím posledním testem je nová letecká hra, která masivně využívá teselaci. Časem asi zcela opustím první díl této hry a budu testovat pouze v tomto novějším. Používám volně stažitelné demo, nastavení vše na max. Průběhy měřím a zaznamenávám Frapsem.
Kromě výše popsaných starých herních titulů pilně budujeme novou databázi výsledků v nejnovějších hrách (najdete je v testu). Jak měříme v několika nových hrách a v jakém nastavení se dozvíte v samostatném článku, zde pro to již není prostor. Na požádání mohu ale poskytnout screenshoty z nastavení posledních titulů.