Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci

Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

29. 10. 2011 03:00 80

Seznam kapitol

1. Engine bez podpory DirectX 9 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Podle EA je Battlefield 3 revoluční. Po Shattered Horizon jde totiž o druhou hru postavenou jen na DirectX 10/11. Můžete se tak těšit na „grafiku nové generace“? To sice ne, zklamáni ale také nebudete. Hned po Crysis 2 jde dle našeho názoru o nejlépe vypadající fps současnosti a ty destrukce prostě nemají chybu!

Reklama
Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Z třetího Battlefieldu se po obrovském úspěchu Bad Company 2 stala jedna z nejočekávanějších her roku. Po herní stránce titul splnil očekávání, průměrné hodnocení recenzí je dle Metacritic velmi slušných 91. Také technologická stránka nového Battlefieldu je na vysoké úrovni. Čekat od druhé generace Frostbite enginu revoluci by bylo i přes použití rozhraní DirectX 10 / 11 naivní. Druhým dechem je však nutné dodat, že jde o jednu z nejlépe vypadajících first person stříleček současnosti, kterou překonává snad jen Crysis 2 s DirectX 11 patchem (Metro 2033 či Splinter Cell: Conviction jsou cca na stejné úrovni), což je pro Battlefield 3 opravdu velký kompliment.

Kapitolou samou pro sebe je pak fyzikální engine Destruction, který se v novém Battlefieldu objevuje ve své zbrusu nové třetí generaci. Zničit lze díky němu ve hře téměř cokoliv a v tomto ohledu Battlefield nemá konkurenci.

Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Výborná vizuální stránka však má také odpovídající nároky. Jak už bylo několikrát zmíněno v článku, s grafickou kartou podporující maximálně DirectX 9.0c si nezahrajete a totéž platí o operačním systému Windows XP. Tyto problémy se ale budou týkat jen minima hráčů. Podstatně větší část pocítí poměrně vysoké nároky na výkon grafické karty. nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3870 nejsou v minimální sestavě uvedené jen tak a s těmito kartami si Battlefield 3 zahrajete jen na nízké detaily a současně v nižších rozlišeních.

Pokud chcete hrát plynule ve Full HD rozlišení a na vyšší nastavení detailů (ideálně včetně vyhlazování), budete potřebovat podstatně výkonnější hardware, nebojím se říct GeForce GTX 560 či AMD Radeon HD 6870. Ani s těmito kartami to ve Full HD rozlišení přitom nebude na současné zapnutí vyhlazování hran a maximálních detailů. K tomu je potřeba jednočipové vlajkové lodi nVidia GeForce GTX 580, případně s odřenýma ušima postačí i Radeon HD 6970 / GeForce GTX 570 (plus samozřejmě duální karty / SLI / CrossFire řešení).

Naopak bát se není třeba nároků na výkon procesoru, postačí dvoujádrový AMD Phenom II X2 taktovaný na frekvenci okolo 3 GHz, případně de facto libovolný procesor Intel z řady Core i3 a vyšší.

Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Jestliže budete muset snižovat detaily (což se týká velké většiny hráčů), je položek v nastavení poměrně dostatek. Problémem je, že všechny mají jen malý vliv na výkon, vyloženě „všemocný řádek“ mezi nimi nenajdete. Pokud se tak rozhodnete snížit všechny položky na minimum, sníží se kvalita hry jen mírně, framerate ve hře se ale „jen“ dvojnásobí, což nebude vždy stačit. Snížení detailů tak kombinujte s nižší úrovní vyhlazování hran (například vypněte post processing vyhlazování), u opravdu pomalých karet budete dost možná muset i snižovat rozlišení proti nativnímu, což platí zejména pro majitele často až neuvěřitelně levných Full HD panelů. Ve výsledku však nejsou hardwarové nároky nového Battlefieldu zase tak přemrštěné, aby se vám hru nepodařilo plynule rozběhat i na starších strojích s třeba již zmíněnou a dříve velmi oblíbenou GeForce 8800 GT.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama