Battlefield Hardline: z bitevní vřavy do drsných velkoměst | Kapitola 8
Seznam kapitol
Další rok, další Battlefield – tentokrát s policejním tématikou. Radikální změna, při níž hra úplně opouští válečné prostředí a přesouvá se do ulic velkoměst, kde proti sobě stojí armáda policistů a zločinců. Některé nové prvky překvapí příjemně, jiné už méně. Pojďme tedy nahlédnout do světa policejních zásahů a nejen bankovních loupeží.
Kvalita grafiky
Vzhledem k tomu, že nemám dostupný testbench, ani tolik komponentů na to, abych mohl provést komplexní srovnávací test, rád bych do článku zahrnul alespoň „nástřel“ porovnání grafiky dle nastavení.
Battlefield: Hardline jsem testoval na tomto systému:
- Procesor: Intel Core i5-4670K 3.4 GHz
- RAM: Kingston HyperX Fury 8 GB @ 2400 MHz
- Grafická karta: EVGA GTX 660 Ti SC+ 3 GB
- Operační systém: Windows 7 Ultimate x64 SP1
- DirectX ve verzi 11
Ještě než začnu mluvit o samotné grafice, rád bych upozornil ty z vás, kteří si budou chtít nahrávat videa, či jen zobrazit snímkovou frekvenci v tomto titulu, že budou muset krátce manipulovat s konzolí. Potěšilo mě, že v Battlefield: Hardline je již primárně zapnutá a nemusím tak brouzdat nastavení. Tak tedy... pro zprovoznění software Fraps společně s touto hrou musíme nejprve zapnout Fraps a poté Battlefield: Hardline. Následně otevřeme pomocí „~“ konzoli a zadáme příkaz „RenderDevice.PresentAsync 0“. Po zadání by se nám měl okamžitě zobrazit FPS counter.
Pro zapnutí, či vypnutí head-up displeje a uživatelského prostředí použijte příkaz „ui.drawenable true“ (zapne UI) a „ui.drawenable false“ (vypne UI.)
Před zapnutím hry jsem s nastavením nikterak nemanipuloval, ani si nenechal od Geforce Experience hru optimálně nastavit. Po spuštění jsem zjistil, že mám grafiku na presetu „High“, změnil jsem tedy na „Ultra“ a vrhnul se do porovnávání. Celkem má hra čtyři dostupné úrovně grafického nastavení – Low, Medium, High a Ultra.
Snímky za sekundu se většinou pohybují kolem těchto hodnot:
- Ultra: 40–50 fps
- High: 65–70 fps
- Medium: 80–95 fps
- Low: 88–100 fps
Jak můžete vidět, při přechodu z Ultra na High se zvýší snímková frekvence zhruba o dvaceti snímků za sekundu. Naopak při přechodu z Medium na Low nepocítíte skoro žádnou změnu. Zásadní vliv na framerate mají v Battlefield: Hardline především částíce, oheň, záblesky, výbuchy atd. Tyto hodnoty FPS jsem naměřil při aktivním pohybu na mapě, je samozřejmé, že když jsem upřel zrak na nebe či se díval na jedno místo z blízka, framerate stoupal nad hodnotu 100 FPS.
Následuje galerie snímků při různých nastaveních z různých map, snímky jsou vždy ve čtveřicích v pořadí od nejlepší kvality po nejhorší (tedy ultra, high, medium, low)
Železniční depo (Derailed)
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Písečná bouře (Dust Bowl)
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Growhouse #1
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Growhouse #2
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Growhouse #3
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Pobřeží (Riptide)
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení
Klepněte pro zvětšení