Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti | Kapitola 10
Seznam kapitol
Po herní stránce se Bioshock: Infinite povedl. Po té technické je hra postavena na starším Unreal enginu třetí generace. Ten byl značně vylepšen a nadprůměrné technické zpracování v kombinaci s vynikajícím výtvarným pojetím hry vypadá báječně. Hardwarové nároky jsou přitom rozumné, plynule si zahrají i majitelé slabších strojů.
Bioshock: Infinite je vynikající hra, která se líbí jak kritikům a recenzentům, tak především hráčům. I já sám si myslím, že jde o jednu z nejlepších her poslední doby a asi nikdo nepochybuje o tom, že jde o kandidáta na hru roku. V pořadí třetí Bioshock se povedl také po technické stránce. Hra běží na výrazně vylepšeném enginu Unreal třetí generace, kterému nechybí podpora řady moderních efektů. Hra sice není ani zdaleka tak vyspělá jako nedávno vydaný Crysis 3, v kombinaci s výborným výtvarným zpracováním však grafika Biohock: Infinite vypadá parádně a rozhodně patří k tomu lepšímu, co lze na obrazovkách dnešních počítačů spatřit. Radost máte už jen při samotných procházkách po létajícím městě Columbus.
Hardwarové nároky má novinka na velmi rozumné úrovni a i při relativně vysokém nastavením detailů (celkové nastavení High) si hru zahrají i majitelé slabších počítačů s grafickými kartami typu AMD Radeon HD 7790 nebo nVidia GeForce GTX 650 Ti. Při nejvyšším nastavení Ultra nároky o něco vzrostou a pro plynulé hraní je potřeba grafických karet střední třídy aktuální generace. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru. Bioshock: Infinite si bez problémů zahrají jak majitelé starších čtyřjádrových procesorů AMD Phenom II X4, tak majitelé slabých dvoujader řady Intel Pentium.
Pokud budete muset snižovat detaily a místo snížení celkového nastavení se rozhodnete pro ladění jednotlivých položek, přináší největší nárůst výkonu v poměru s nejmenším snížením kvality grafiky nastavení post processing efektů. Dále pomůže vypnutí dynamických stínů a ambientní okluze. Zbylá nastavení mají naopak vliv velmi malý až žádný. Celkově pak snížení všech detailů na minimum přinese obrovský nárůst výkonu na tří až čtyřnásobek, zatímco vizuální zhoršení grafiky až tak dramatické není.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.