Call of Duty: Advanced Warfare – konečně Next-Gen! | Kapitola 8
Seznam kapitol
U nového dílu ságy Call of Duty nás tvůrci lákali na konečně nový grafický engine, poutavý příběh s Kevinem Spaceym a také na futuristické exoskelety, které vám propůjčí nadlidské schopností. V recenzi si povíme, jaké novinky na vás čekají, do jaké míry jde o pokrok oproti předchozím dílům, co zůstalo při starém i co se vysloveně nepovedlo.
Za vývojem Advanced Warfare stojí studio Sledgehammer Games, které mimo jiné bylo i spolutvůrcem CoD MW3. Ve hře byl nasazen nový engine, který si studio vyvinulo přesně na míru. Tvůrci se nechali slyšet, že z původního enginu předchozích titulů bylo do nového přeneseno jen „pár řádků kódu“. Všechny klíčové funkce, jako je například renderování nebo audio, jsou zcela nové. To zní dobře, ale jak to vypadá?
Hru jsem zapnul a zjistil, že nemám možnost, jak změnit jakékoli nastavení hry – v úvodním menu totiž není nikde nabídka Options, ta je přístupná až ze hry. Hra po načtení vypadala celkem dobře a i fps se pohybovaly na přijatelné úrovni, tak jsem nastavení grafiky nechal být a šel jsem hrát. V tomto „továrním“ nastavení jsem ve hře nepozoroval prakticky žádné bugy, s výjimkou drobností, jako je ostře zářící (oslepující) billboard a podobně. V nastavení „High“ se herní fps pohybovaly v rozmezí 50–80 a hra působila celkem plynule (žádný výrazný inputlag).
Jak se později ukázalo, tak jsem hru hrál v nastavení, které bylo maximální možné, co můj systém (3930k, 16 GB, GTX 680 Lightning) zvládne. Vše v pokročilém nastavení grafiky bylo zapnuté a na „High“. Při pokusu vytáhnout detaily ještě výše na „Extra“ hra varovala před potenciálním snížením rozlišení a následně zamrzla tak, že bylo nutné restartovat PC. Opakovaný pokus vedl ke stejnému výsledku.
Následoval ještě pokus s nízkým nastavením, tedy co šlo, to jsem vypnul, a to co ne nastavil na minimální hodnoty. Snímková frekvence poskočila zhruba o 50 % nahoru, nicméně vizuální degradace byla velmi patrná. Hra už nevypadá jako z roku 2014, ale spíše jako předchozí tituly.
Hra je také celkem nepřátelská v nastavování čehokoliv, co se týká grafiky. V podstatě libovolná změna vede k nutnému restartu hry, což s sebou nese nutnost sledovat znovu a znovu intro scénky k dané misi. Co poprvé může být zábavné, se po desáté stává velmi obtěžující. Navíc má většina videí tendenci se cukat a vznikne v nich lag, takže audio je napřed oproti videu. Dialogy tak vypadají poněkud komicky.