Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 11. 2015 03:00 39

Seznam kapitol

1. Black Ops 3 – když 16 GB RAM nestačí 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Nastavení Video – rozlišení, v-sync, FOV 4. Nastavení Advanced – textury, AF, modely, stíny 5. Nastavení Advanced - dynamické stíny, průhlednost
6. Nastavení Advanced - anti-aliasing, AO, rozmazání 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.

Reklama

Black Ops 3 – když 16 GB RAM nestačí

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Sérii Call of Duty na naše PC i konzole přináší vydavatel Activision. O vývoj dílu Black Ops 3 se postarali vývojáři ze studia Treyarch. Ti stejní vývojáři vytvořili i předchozí díly Black Ops a nebo celkem brutální World at War. Tyto starší díly ve své době neuchvátily špičkovou grafikou, ale díky solidnímu zpracování si je bylo možné zahrát i na průměrných PC v maximálních detailech. To samé platilo i o dílech série Modern Warfare od Infinity Ward a Sledgehammer Games.

Velká změna přišla s dílem, který vznikal i pro konzole nové generace – XBOX ONE a PlayStation 4. Call of Duty: Ghosts přinesl výrazně upravený engine s plnou podporou DX11 efektů a 64 bitových systémů. Díky tomu bylo možné posunout hranice grafiky dále. Skok grafice proti předchozím dílům byl opravdu znatelný, ale stejné to bylo i s nároky na hardware, které ale bohužel neodpovídaly skoku v grafice. Následující díl Advanced Warfare přinesl jak ještě mírně vylepšenou grafiku (hlavně některé postavy už vypadaly úžasně), tak hlavně o něco lepší optimalizaci – na GTX 970 běžel lépe než díl Ghosts. A jak je na tom nejnovější díl Black Ops 3?

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: Black Ops 3 rozhodně nešetří vaše místo na disku, zabírá téměř 60 GB. Počítejte tedy s tím, že na pomalejším připojení (pod 10 Mbit) ve hra bude stahovat ze Steamu velmi dlouho. Po dlouhém čekání na stažení jsem tedy hru spustil na sestavě s Intel Core i7 2600K, 16 GB RAM a grafikou GTX 980 Ti. S takovou herní výbavou samozřejmě jako první věc nastavuji detaily na maximum (kromě efektu motion blur).

Po překvapivě krátkém loadingu, a úvodní animaci se dostávám ke hře. Hra vás v první misi přivítá v letištní věži, na kterou se právě zřítilo letadlo a tak jsou všude trosky a plameny. Na první pohled efekt plamenů vypadá dobře, na druhý pohled se ale rozhlížím dále a... z grafiky si rozhodně na zadek nesedám. Kvalita prostředí zde vypadá podobně jako v Advanced Warfare, jen je možná na scéně více objektů.

Pohled na fps ukazatel z počátku vypadá slibně – s rezervou přes 60 fps, někdy téměř 100. To jsou hodnoty podobné jako v předchozím díle... ale tam jsem měl aktivní vyhlazování 2× SSAA. Zde jen obyčejné full HD s nenáročným vyhlazováním SMAA. Ale proč ne, grafika na maximální detaily nevypadá úplně nejhůře, jen kvalita některých textur pokulhává. To mě zároveň upozornilo na to, abych se podíval na nároky na paměť.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Při pohledu na ukazatel zabrané paměti VRAM i RAM mně spadla čelist. Grafická paměť byla nacpaná k prasknutí, zabráno celých 6 GB, a v paměti RAM i se systémem zabráno 10 až 12 GB. Napsal jsem „až“, protože zabraná  paměť opravdu hodně kolísala. To už začínalo zavánět nějakým problémem. Ten se dostavil po vyjetí výtahem do nějakého hangáru (tuto scénu jsem i použil v kapitole maximální vs. minimální detaily). Při určitém pohledu spadl výkon k 30 fps. Pak se hodnota vrátila zase k 60 fps.

Naštěstí průběh hraní loguji pomocí Afterburneru, takže jsem se zpětně podíval na průběh. V tomto kritickém momentu byla sběrnice PCI-E přetížena na 70 %. Vypadá to, že v té části úrovně už přestala stačit 6GB paměť grafické karty (ano, stále se bavíme o situaci ve full HD rozlišení!), a velká část se musela půjčovat z RAM. Neuvěřitelné! Mnohem hezčí Zaklínač 3 ve full HD na maximální detaily snad nikdy nepřekročil 2 GB zabrané videopaměti. Call of Duty: Black Ops 3 tedy nestačí ani 6GB VRAM a musí využívat i velké množství RAM.

Hrál jsem tedy dále několik dalších misí. Nároky na RAM se místy opravdu nepěkně blížily k 14 GB. To jsem ještě nikdy ve hře neviděl a tak bylo jen otázkou času až nastane nějaký problém (SWAP mám nastavený jen na minimum – 1 GB). A dočkal jsem se. Asi v páté misi, po chvíli hraní, vyskočilo okno s upozorněním na nedostatek paměti. Ignoroval jsem ho a po krátké chvilce dalšího hraní následoval pád celé hry. Snížil jsem tedy kvalitu textur a stínů na high a zbytek hry jsem dohrál v takovémto nastavení. I tak ale stále nároky na paměť byly krvavé a hra si občas říkala o 10 GB.

Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama