PCTuning Článek

Call of Duty: Black Ops — ve znamení nízkých nároků

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
2. 12. 2010 02:00 16 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Nový engine? Ale kdeže 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez AA 4. Výsledky GK včetně AA 5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Série Call of Duty je trhákem posledních let. Poslední díl Black Ops tak nemůžeme opomenout ani my a podrobně se podíváme na jeho technickou stránku. Velká překvapení však nečekejte. I Black Ops totiž používají starý engine a novinek ve hře najdete jen poskrovnu.

Reklama
Reklama

Call of Duty je nejpopulárnější sérií fps akčních her posledních několika let, o čemž svědčí především prodejní rekordy (jen za prvních 24 hodin se hry prodalo více jak 7 milionů kopií). Říkáte si tedy, že s každým dílem si musí dát vývojáři obrovské množství práce, aby hra byla vynikající nejen po herní, ale také po vizuální stránce? Pokud už jste nejnovější díl s podtitulem Black Ops hráli, pravděpodobně už víte, že tomu tak úplně není. Nepřipomíná vám Black Ops svou grafikou předchozí díly, přesněji řečeno grafika jakoby předchozím dílům z oka vypadla? Není to vůbec náhodou.

I aktuální díl totiž běží na IW enginu, který série Call of Duty používá už od dob druhého dílu a nutno dodat, že změn se na něm za ty roky odehrálo jen menší množství a na opravdové omlazení engine stále čeká, byť už je IW engine oficiálně ve verzi 4.0. I tentokrát tak hra byla vyvíjena primárně pro herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, což mimo jiné znamená podporu maximálně DirectX 9, efekty vyšších verzí DirectX ve hře nehledejte. Mimochodem IW engine má základy v id Tech enginu 3 (Doom 3, Quake 4) z roku 2004!

Co se týče novinek v technologické stránce Call of Duty: Black Ops, jsou vývojáři na slovo skoupí a informací o enginu se dočtete jen minimum. Můj osobní dojem z hraní hry ale byl, že za poslední rok se engine vůbec nezměnil a vizuální stránka hry je takřka identická s Modern Warfare 2. To znamená často poměrně jednoduché modely objektů a na dnešní dobu opravdu zastaralé provedení částicových efektů jako dým, kouř, plameny, různé výbuchy atd. Na druhé straně ale musím pochválit třeba modely postav, zejména obličeje a postavy celkově mají velké množství polygonů a s množstvím aplikovaných efektů vypadají skvěle.

Postavy jsou však pouze jen jednou z mála kladných stránek enginu, který své stáří jednoduše nezapře. Kromě částicových efektů je totiž velmi špatná třeba také interaktivita s prostředím. Zničit se dá jen naprosté minimum objektů, všude se válející mrtvoly nemají vůbec aplikované kolize a stejně tak ničení skla střelbou vypadá opravdu velmi jednoduše a takovou Mafií 2 se nemůže vůbec rovnat. Je jednoduše vidět, že priority tvůrců byly jinde a lidé z kalifornského studia Treyarch Corporation neměli potřebu do enginu příliš zasahovat. Dle mého názoru je to škoda a nezbývá než doufat, že za rok se nového enginu konečně dočkáme.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning