Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10
Seznam kapitol
Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je často možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.
Call of Duty: WWII patří mezi naprostou většinu her, co nepodporují MSAA, takže na vynucení TRAA přes ovladače můžeme opět zapomenout. Stejně jako v předchozích dílech je přítomno pouze post-process vyhlazování hran a vynutit klasické MSAA není možné. Filmic SMAA T2x sice redukuje shimmering hran v pohybu, ale kvality jako je kombinace MSAA+TRAA ani zdaleka nedosahuje.
Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjimky, zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Call of Duty: WWII. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).
V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.
A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Hra sama o sobě podporuje plné 16x AF a to je aplikováno na všechny textury. Rozdíly tedy po jeho aktivaci jsou téměř neznatelné – pouze si lze všimnout občas mírně lepší filtrace (menší zrnění textur) díly kvalitnějšímu filtru (HQ). Rozdíly v obraze mezi AMD a Nvidií byly také minimální. Aktivace 16x HQAF vám tedy v obraze žádný benefit nepřinese.
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)
Aktivací 16x HQAF se ani výkon nijak nezměnil. Pokud jej v ovladači aktivujete o výkon nepřijdete, ale ani se nezlepší kvalita obrazu.