Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 3. 2013 03:00 41

Seznam kapitol

1. Real Virtuality engine čtvrté generace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení grafiky Standard 4. Výsledky GK při nastavení grafiky High 5. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 6. Vliv procesoru na hru při nastavení Standard
7. Vliv procesoru na hru při nastavení Ultra 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Ačkoliv bylo vydání plné verze ArmA III odloženo až na podzim, můžete si třetí díl vojenské střílečky zahrát už dnes. Když si koupíte hru už teď, získáte přístup do alfa verze. Protože je o ni velký zájem, změřili jsme hardwarové nároky. Při nejvyšším nastavení detailů jsou také sice vysoké, po snížení však ArmA III běží plynule i na průměrném PC.

Reklama
Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je oficiálně vývoj Army III teprve ve stádiu alfa verze, je její technické zpracování na velmi dobré úrovni. V grafice je ve srovnání s o čtyři roky starší Armou II patrný slušný pokrok směrem kupředu, potěší větší rozlišení textur, celková detailnost hry i dohlednost. Tu má být dle tvůrců možné nastavit až na 20 km. V plánu je také implementace některých efektů rozhraní DirectX 10 a 11. O které konkrétně půjde, však zatím vývojáři nesdělili. Jako už tradičně se u vojenského „polosimulátoru“ můžete těšit na vyspělou fyziku. Na mysli nemám jen balistiku kulek, ale fyziku obecně. Do enginu je totiž implementována technologie nVidia PhysX ve verzi akcelerované přes procesory. S GPU akcelerovanou verzí se nepočítá.

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení všech detailů dle očekávání vysoké a alfa verze Army III zatopí i nejvýkonnějším počítačům současnosti. Abyste si hru v nastavení Ultra plynule zahráli, jsou naprostým minimem „běžné“ highendové grafické karty jako nVidia GeForce GTX 680 nebo AMD Radeon HD 7970 GHz Edition, vhodnější jsou však ještě výkonnější extrémní modely typu GeForce GTX Titan nebo GeForce GTX 690. ArmA III bez problémů využije také výkon multi GPU systému SLI a CrossFire. Vysoké jsou také nároky na výkon procesoru, při nejvyšším nastavení hra využije třeba i potenciál přetaktovaných výkonných čtyjader řady Intel Core i5/i7.

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů je samozřejmě možné snížit, přičemž hardwarové nároky hry po snížení výrazně klesají. Při globálním nastavení High se grafika zhorší jen mírně, framerate však vzroste minimálně o polovinu a ArmA III je tak rázem naprosto plynule hratelná třeba na GeForce GTX 660 nebo Radeonu HD 7870. Další snížení na úroveň Standard už sice kvalitu grafiky hry sníží o poznání více, úměrně tomu však stoupne i výkon. Alfa verzi chystané Army pak plynule rozjedete i na grafických kartách nižší střední třídy jako je GeForce GTX 650 Ti nebo Radeon HD 7770. Úměrně klesají i nároky na výkon procesoru, v nastavení Standard stačí pro plynulé hraní třeba i dvoujádrový procesor řady Intel Pentium. Nejnižší nastavení Low pak vizuální kvalitu Army sníží skutečně dramaticky a grafiku doslova posune o několik let zpět, plynule by však hra měla v tomto režimu běžet i na lowendových sestavách.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama