Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 3. 2013 03:00 41

Seznam kapitol

1. Real Virtuality engine čtvrté generace 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nastavení grafiky Standard 4. Výsledky GK při nastavení grafiky High 5. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 6. Vliv procesoru na hru při nastavení Standard
7. Vliv procesoru na hru při nastavení Ultra 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Ačkoliv bylo vydání plné verze ArmA III odloženo až na podzim, můžete si třetí díl vojenské střílečky zahrát už dnes. Když si koupíte hru už teď, získáte přístup do alfa verze. Protože je o ni velký zájem, změřili jsme hardwarové nároky. Při nejvyšším nastavení detailů jsou také sice vysoké, po snížení však ArmA III běží plynule i na průměrném PC.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,5 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3830/Intel GMA HD 4000
OS: Windows Vista/7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5-2300/AMD Phenom II X4 940
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/AMD Radeon HD 7750
OS: Windows Vista/7

Oficiální hardwarové nároky alfa verze třetí Army nejsou nijak vysoké. Pro plynulé hraní při nejnižším nastavení detailů by měl stačit počítač se starším dvoujádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a postarší grafickou kartou. Že byste Armu III nerozběhali třeba na počítači s GeForce 8800 GT si nemyslím, nicméně o plynulosti s integrovanou grafickou kartou Intel GMA HD si velké iluze nedělám. Pozor dávejte také na operační systém vašeho počítače, starší Windows XP totiž nejsou podporované.

Doporučená sestava se skládá z konfigurace čítající čtyřjádrový procesor, 4 GB operační paměti a grafickou kartu střední třídy. Na takové sestavě už ArmA III poběží bez jakýchkoliv problémů, s nejvyšším nastavením detailů však nepočítejte.

Testovací sestava

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.14 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.2 Beta 6. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Aktuální verze Army III nemá vestavěný benchmark k měření výkonu, měřit jsem tak musel během vlastního hraní hry. K měření jsem zvolil část mise Infantry pro jednoho hráče, ve které začínáte se svým týmem v borovicovém lese a v první části mise osvobozujete nedalekou vesnici. Testovací scéna s přestřelkou byla přibližně minutu dlouhá a výkon v ní jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Česká ArmA III Alpha — fičí i na Pentiu a slabší grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Alfa verze Army III obsahuje velké množství podrobných položek s nastavením detailů. Výkon jsem měřil v trojici globálních nastavení Standard, High a Ultra, jejichž podrobný výpis je uveden v tabulce nad odstavcem. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Úroveň a typ vyhlazování hran závisela na globálním nastavení detailů, viz jejich podrobný rozpis.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama