Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků

Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 4. 2012 03:00 38

Seznam kapitol

1. Betaverze není plná verze 2. Oficiální nároky, testovací sestava, metodika 3. Diablo III — Výsledky GK bez vyhlazování 4. Diablo III — Výsledky GK s vyhlazováním 5. Diablo III — Vliv procesoru na hru 6. Dota 2 — Výsledky GK bez vyhlazování
7. Dota 2 — Výsledky GK s vyhlazováním 8. Dota 2 — Vliv procesoru na hru 9. Diablo III — Galerie in game screenshotů 10. Dota 2 — Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Dostali jsme možnost vyzkoušet dva chystané hity — Diablo III a Dotu 2. Ačkoliv první jmenovaná hra vyjde v plné verzi už za necelý měsíc, máme tu pro vás rozbor nároků betaverze. Ty se do vydání pravděpodobně už příliš měnit nebudou a lze si tak udělat poměrně dobrý obrázek o nárocích na výkon grafických karet a procesorů.

Reklama
Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz


Diablo III

Nestává se často, aby magazín zaměřený na počítačový hardware dostal možnost vyzkoušet nové počítačové hry ve stádiu betaverze ještě před jejich vydáním. Vývojáři (z logických důvodů) dávají přednost herním magazínům a jejich preview, kde se hráč může dočíst o tom, co daná hra nabídne. Technická stránka hry a její hardwarové nároky se navíc mohou až do samotného vydání měnit. Ovlivnit to mohou také výrobci grafických karet. Ti především pro velké AAA tituly pravidelně (byť často jen s malými přínosy) optimalizují své ovladače.

Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz


Dota 2

Navzdory výše uvedenému se nám podařilo získat přístup do uzavřeného betatestu dvou velmi očekávaných her letošního roku a současně jsme se rozhodli přinést vám naměřené výsledky hardwarových nároků. Berte je nicméně s mírnou rezervou. Především jako pomůcku k orientaci, zda byste před vydáním měli upgradovat svůj stávající počítač, nebo vám bude stačit současný stroj. U Diabla III, které vyjde již za necelý měsíc, se sice už pravděpodobně příliš měnit nebudou, přesto však dnešní článek není plnohodnotným rozborem hry. Ten vám samozřejmě přineseme ihned poté, co se nám do rukou dostane finální prodejní verze třetího Diabla. V něm už samozřejmě nebude chybět rozbor jednotlivých nastavení grafiky, který u pro veřejnost nedostupné betaverze postrádá většího smyslu. V o něco větším měřítku se pak mohou měnit nároky u Doty 2, která je ve stádiu aktivního vývoje a vývojáři do hry mimo jiné pravidelně přidávají nové efekty kouzel a podobně. Samozřejmě to ale neznamená, že by se z relativně nenáročné hry mohl potenciálně stát „drtič“ grafických karet.

Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz


Diablo III

Ještě než se podíváme na samotné hardwarové nároky obou testovaných her, dovolím si v krátkosti napsat pár slov o vizuální stránce obou titulů. Studio Blizzard Entertainment, které za Diablem III stojí, je známé používáním svých vlastních enginů. Nejinak tomu je u třetího Diabla, pro které byl naprogramován „motor“ přímo na míru. Rozhodně však nečekejte žádnou strhující podívanou. Dle mého názoru je vizuální kvalita hry velmi nízká, hned na první pohled je jasně vidět, že priority vývojářů jsou v úplně jiných aspektech hry než v grafickém kabátku. Prioritou nebyla ani fyzika. Ve hře měla být původně použita technologie Havok, vývojáři se však nakonec rozhodli pro implementaci vlastního enginu. Ten umí základní techniky jako zničitelnost barelů či různé typy pastí, pokročilé efekty však nenabízí. Vizuální kvalitu hry můžete ostatně sami posoudit na mnou vytvořených screenshotech z cca tří hodin hraní v galerii (po rozkliknutí dostupné v plném rozlišení).

Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků
i Zdroj: PCTuning.cz


Dota 2

Technické pozadí Doty 2 je daleko zajímavější než u Diabla III. Dota byla původně herní mod pro strategii Warcraft III. Protože se objevily dvě poměrně úspěšné kopie tohoto módu, rozhodlo se studio Valve ve spolupráci s tvůrcem mapy pro tvorbu pokračování (přesněji řečeno jde o remake), tentokrát už jako plnohodnotné hry. Valve je současně dobře známé svým herním enginem Source, který ve hrách od vydání Counter-Strike: Source (2004). I přes jeho stáří se na jeho vývoji neustále pracuje a že už dávno nejde o technologii vhodnou jen pro střílečky z pohledu první osoby, ukázal například Alien Swarm (2010). Dota 2 je nicméně akční RTS z fantasy prostředí a engine tak musel projít řadou úprav. Nebylo to nicméně nemožné a osobně jsem velmi příjemně překvapen, jak dobře Dota 2 vypadá. V technické vyspělosti sice samozřejmě nemůže srovnávat s hrami jako Metro 2033 nebo Crysis 2, vizuální zpracování fantasy světa je však dle mého názoru velmi dobré (opět můžete posoudit sami v galerii).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama