Diablo III a Dota 2 — Test hardwarových nároků | Kapitola 11
Seznam kapitol
Dostali jsme možnost vyzkoušet dva chystané hity — Diablo III a Dotu 2. Ačkoliv první jmenovaná hra vyjde v plné verzi už za necelý měsíc, máme tu pro vás rozbor nároků betaverze. Ty se do vydání pravděpodobně už příliš měnit nebudou a lze si tak udělat poměrně dobrý obrázek o nárocích na výkon grafických karet a procesorů.
Diablo III
Dnešní článek je poměrně netradiční. Nejde totiž o klasický test hry, nýbrž v jistém slova smyslu o „preview hardwarových nároků“. Dostali jsme totiž možnost vyzkoušet betaverze chystaných her Diablo III a Dota 2. Naměřené výsledky proto nemusí být u finálních verzí her stejné, nicméně o mnoho se pravděpodobně lišit také nebudou. Platí to především pro Diablo III, jež oficiálně vychází už za necelý měsíc (15. května) a lze tedy očekávat jen minimální změny. V dnešním článku také chybí rozbor jednotlivých položek v nastavení detailů, test plných verzí jej bude samozřejmě obsahovat. Prozatím by byl pro drtivou většinu hráčů (bez přístupu ke hře) k ničemu.
Diablo III
Co se týče akčního RPG Diablo III, hned po prvním spuštění je zřejmé, že vizuální stránka hry pro vývojáře nebyla prioritou. Technické provedení se snaží co nejvíce přiblížit izometrické grafice Diabla II. Ačkoliv je tentokrát grafika plně trojrozměrná, vůbec kupříkladu nenabízí možnost přiblížení či rotování kamery. Stejně tak detailnost prostředí je na dnešní dobu poměrně slabá, rozlišení textur je nízké a chybí všechny modernější efekty jako je ambientní okluze a podobně. Pravděpodobnost, že by se tyto efekty ve hře ještě objevily, je přitom už jen velmi nízká. Jedinou větší výhodou technického zpracování Diabla III jsou tak dle mého názoru hardwarové nároky, kterou ocení majitelé starších počítačů. Pro hraní na nejvyšší detaily stačí v zásadě jakákoliv grafická karta s výjimkou úplného lowendu, na procesoru pak nezáleží téměř vůbec. Stále je tu navíc možnost snížení detailů, kdy hru zřejmě půjde rozběhat třeba i na pět let starém počítači, případně notebooku s integrovaným grafickým čipem.
Dota II
Technická stránka Doty 2 je v mnoha ohledech třetímu Diablu podobná. Také u této hry nehraje vizuální zpracování hlavní roli a použit byl proto starý Source engine známý především z Half-Lifu 2. Na druhou stranu je však nutné dodat, že je engine stále ve vývoji a fantasy prostředí Doty v něm vypadá až překvapivě dobře. Byť se technická stránka nevyrovná hrám jako Anno 2070, subjektivně se mi líbí a nelze si stěžovat ani na nedostatek detailů. Vizuální stránka je dle mého názoru výrazně lepší než u Diabla III, hardwarové nároky jsou přitom podobné. Dota 2 na drtivé většině sestav poběží naprosto plynule i na nejvyšší nastavení se zapnutým vyhlazováním hran, snižovat detaily budou muset jen majitelé opravdu slabých grafických karet. Výrazně vyšší jsou jen nároky na výkon procesoru, nicméně ani tady si Dota 2 nevede špatně a naprosto plynule běžela na všech testovaných procesorech.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.