Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Texture Detail
Detail ovlivňuje kvalitu všech textur. Proti předchozímu dílu je Dirt 4 výrazně náročnější na paměť VRAM. Přitom kvalita textur není rozhodně o tolik vyšší. Na maximum si hra je schopna vzít přes 4 GB, takže tento detail opět bude mít velký vliv na grafické karty s 3 GB a méně VRAM. V případě GTX 960 se 2 GB paměti je rozdíl mezi maximálními a minimálními texturami 37 fps vs. 52 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Shader Detail
Má, stejně jako v Dirt Rally, výrazný vliv na kvalitu povrchů. Při snížení na minimum se deaktivují i takové základní věci jako normálové mapy. Textury pak vypadají ploše, jako by jste hráli hru z přelomu tisíciletí. Snížením na minimum však také ušetříte velkou porci výkonu – 70 fps vs. 94 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Advanced Blending
V Dirt Rally měl tento detail zásadní vliv na výkon, zde je tomu naopak a rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem je nízkých 64 fps vs. 68 fps. Také ale po přepnutí není vidět žádný zásadní rozdíl v obraze jak na grafice AMD, tak na grafické kartě Nvidia.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Motion Blur
Poslední detail aktivuje anebo deaktivuje pohybové rozmazání obrazu. To je zde celkem neagresivní a tak jej není nutné vypínat. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření – 51 fps vs. 52 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)