Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.
Dishonored má jen nízké nároky na výkon počítače, většina hráčů si tak novinku zahraje bez problémů na nejvyšší nastavení detailů. Pokud však máte skutečně slabou sestavu a přesto byste chtěli jednu z nejlepších her tohoto podzimu vyzkoušet, je k dispozici několik položek s nastavením detailů. Jejich vliv na výkon jsem vyzkoušel s kartou nVidia GeForce GT 630 v rozlišení 1920 × 1080 px.
FOV
FOV 85 (po najetí myší se zobrazí 65)
Nastavení FOV neboli Field of View mění zorné pole hráče. Nemění detailnost hry v pravém slova smyslu, ale slouží k nastavení ideálního zorného pole vzhledem k vašemu monitoru. U starších monitorů s poměrem 5:4 a rozlišením 1280 × 1024 a 1600 × 1200 px nastavte FOV na nižší hodnoty okolo 65, u 16:9 monitorů (typicky Full HD) naopak nastavte nejvyšší hodnotu 85. Vliv na výkon nastavení nemá.
Model Details
Model Details High (po najetí myší se zobrazí Normal)
U nastavení Model Details jsem si žádných rozdílů nevšimnul, nezměnil se ani výkon.
Light Shafts
Light Shafts On (po najetí myší se zobrazí Off)
Efekt Light Shafts vypne efekt slunečních paprsků, který je nejlépe patrný při pohledu na slunce částečně zakryté jiným objektem. V těchto případech má vypnutí Light Shafts velký vliv na výkon, který vzrostl z 45 na 56 snímků za sekundu.