Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – podzim 2018
i Zdroj: PCTuning.cz
Sestavy Článek Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – podzim 2018

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – podzim 2018

Petr Kupský

Petr Kupský

17. 9. 2018 07:00 20

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Co je nového 3. Nejnižší třída nad 12 000 korun – Intel 4. Nejnižší třída nad 12 000 korun – Intel: RAM, disky... 5. Nejnižší třída nad 12 000 korun – AMD 6. Nejnižší třída nad 12 000 korun – AMD: RAM, disky... 7. Nižší střední třída nad 16 000 korun – Intel 8. Nižší střední třída nad 16 000 korun – Intel: RAM, disky...
9. Nižší střední třída nad 16 000 korun – AMD 10. Nižší střední třída nad 16 000 korun – AMD: RAM, disky... 11. Střední třída nad 22 000 korun – Intel 12. Střední třída nad 22 000 korun – Intel: RAM, disky... 13. Střední třída nad 22 000 korun – AMD 14. Střední třída nad 22 000 korun – AMD: RAM, disky... 15. Periferie

S počátkem podzimu vám přinášíme přehled doporučených herních počítačových sestav v několika cenových kategoriích. Poslední čtyři měsíce znamenaly postupné uklidnění trhu s grafickými kartami, pokles cen SSD disků a všeobecné zlepšení dostupnosti komponent. Jak se to promítlo do návrhu herních sestav, zjistíme v dnešním přehledu.

Reklama

Úvod

Pokud jste pravidelnými čtenáři našeho přehledu doporučených herních počítačových sestav, jistě vás napadne otázka, kam že se poděly sestavy pro léto 2018. V závěru jarního přehledu na konci května jsem totiž sliboval, že letní přehled počítačových sestav zřejmě přineseme na konci letních prázdnin, někdy na přelomu srpna a září. Ovšem teprve v tomto termínu jsem skutečně začal na přípravě přehledu pracovat.

Obecným problémem článku tohoto typu je jeho načasování tak, aby nepozbyl na aktuálnosti bezprostředně po publikování. S každou novou generací procesorů nebo grafických karet se totiž poměry na trhu výrazněji mění a co bylo jeden den výhodné, v den následující již může být propadákem. Tentokrát jsem s přípravou letního přehledu vyčkával na to, co nám prozradí Nvidia o nastupující generaci Turing a zda to bude mít nějaký vliv na ceny grafických karet dosluhující generace Pascal. Teprve po upřesnění, které modely budou v brzké době uvedeny na trh a po zveřejnění jejich ceny, bylo konečně zřejmé, že kategorie herních sestav nižší a střední třídy nebude Turingem v krátké době nijak zasažena.

Doporučené herní PC sestavy nižší a střední třídy – podzim 2018
i Zdroj: PCTuning.cz

Když jsem konečně koncem minulého týdne dotáhl článek do konce, uvědomil jsem si, že léto za pár dní končí. Proto jsem všechny kapitoly znovu revidoval a všechny zmínky o létě jsem rovnou zaměnil za podzim. Do přehledu jsem pak doplnil některé komponenty, které očekáváme v nejbližší době na trhu, takže nyní by měly být doporučené sestavy aktuální nejméně do začátku zimy, možná i déle.

První podzimní díl našeho přehledu herních počítačových sestav bude koncepčně podobný s předchozím jarním přehledem počítačových sestav nižší a střední třídy, který vyšel v polovině května 2018. Přehled byl rozdělený do dvou samostatných článků, přičemž ja

rní

přehled počítačových sestav vyšší třídy vyšel na konci května. Obdobně publikujeme také oba díly aktuálního podzimního přehledu.

Koncepce přehledu sestav

Celkovou koncepci přehledu sestav, používanou už od roku 2016, tentokrát lehce upravíme. Opět si představíme několik sestav rozdělených do samostatných kategorií, stanovených podle celkové pořizovací ceny základní sestavy bez operačního systému a periferií. Změna spočívá v tom, že u jednotlivých kategorií stanovených podle pořizovací ceny jsem zaměnil slůvko „okolo“ za „nad“. Tím si zvyšuji toleranci překročení výchozí částky rozpočtu pro levnější variantu sestavy v dané kategorii.

Dříve jsem se snažil za každou cenu dodržet toleranci do výše tisíc korun. Neustálý pohyb cen na trhu, zejména u grafických karet, mi však po závěrečné aktualizaci cen dokázal zcela rozhodit dříve vypilovanou sestavu v mezích tolerance. Nakonec k tomu došlo i nyní, kdy z důvodu avizované horší dostupnosti zdražily všechny mnou vybrané procesory Intel, některé dokonce o tisícové částky. Na takové chvilkové výkyvy již nebudu napříště brát ohled. Přesto se i za nových podmínek budu levnější sestavu snažit navrhnout tak, aby se od výchozí částky vzdálila jen v nezbytně nutné míře.

S ohledem na značný rozsah textu jsem přehled opět rozdělil do dvou samostatných dílů. V prvním díle si nejprve představíme tři kategorie počítačových sestav v cenových hladinách 12, 16 a 22 tisíc korun, tedy sestavy od nejnižší třídy do třídy střední. Ve druhém díle navážeme sestavami v hladinách 28, 34 a 40 tisíc korun, tedy vyššími a nejvyššími třídami (kategoriemi). Kvůli přehlednosti článku představíme sestavy na procesorových základech Intel a AMD ve všech cenových kategoriích pomocí samostatných kapitol.

Doporučené sestavy jsem rozdělil na levnější a dražší variantu v každé z cenových kategorií. Levnější variantu A jsem navrhnul tak, aby se co nejvíce přiblížila výchozí částce v dané kategorii. V této variantě upřesňuji dosažení maximálního herního výkonu na úkor výbavy. Cílem rozhodně není úspora nákladů za cenu použití komponent s pochybnou kvalitou. Dražší varianta B se bude pořizovací cenou pohybovat někde v intervalu mezi limity jednotlivých kategorií. Cena zde nebyla tím rozhodujícím kritériem. Cílem bylo dosažení maximálního herního výkonu a současně optimální výbavy. Rozdíly mezi variantami A a B budou například v použití lépe vybavených základních desek, větší kapacity RAM a disků, luxusnějších verzí grafických karet a luxusnějších skříní.

U doporučených grafických karet uvádím v tabulce pro srovnání jejich přibližný výkon v pěti populárních hrách. Výkon byl změřen u obdobného modelu grafické karty na testovací sestavě se šestijádrovým procesorem Intel i7, a proto jej označuji pouze jako orientační. Portfolio her, ve kterých je výkon grafických karet porovnáván, bylo sestaveno tak, aby bylo možné posoudit výkon grafických karet ve dvou novějších titulech pod DX11, ve dvou titulech pod nejnovějším DX12 a také v jednom titulu využívajícím API Vulcan. Díky tomu můžeme odhadnout, jestli je grafická karta vhodná spíše pro starší herní tituly využívající DX11, nebo bude perspektivní volbou do budoucna a pro nová API, která staré DX11 postupně nahradí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama