Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií | Kapitola 5

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

18. 11. 2014 14:00 5

Seznam kapitol

1. Dead Island se rozrůstá 2. Když dva dělají totéž, není to totéž 3. Hardwarově nenáročná hra 4. Jakákoliv podobnost je čistě náhodná
5. Souboje pobaví, mají však i své chyby 6. Občas selžou prsty i taktika 7. Prázdnota kam se podíváš 8. Escape Dead Island – závěrečné shrnutí a hodnocení

Při pohledu do kalendáře zjistíte, že už to jsou tři roky, co mezi nás dopadla hra, která přinesla vše, po čem naše hráčská srdce tenkrát tolik prahla - otevřený herní svět, široké možnosti vyrábění zbraní a hlavně spousty krvelačných zombie. Před vydáním regulérního druhého dílu Dead Islandu jsme se dočkali levobočka. Jaký je?

Reklama

Soubojový systém sestává hned z několika dobře využitelných úderů. Levé tlačítko myši je rezervováno pro rychlejší ale méně účinný úder zbraní, pravé pak vyvolá pomalejší, zato však o něco silnější úder. Vedle základních úderů pak máte k dispozici úkrok vzad a stranou či odstrčení zombie, což vám může zachránit krk, pokud se znenadání dostanete do většího chumlu nepřátel.

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

Escape Dead Island: komiksový ostrov plný zombií
i Zdroj: PCTuning.cz

Slovní spojení „může zachránit krk“ samozřejmě neznamená, že vám ho skutečně zachrání, což zde bohužel platí i v tom případě, že jste manuálně velmi zruční a bojovými hrami ošlehaní. Jako první k této skutečnosti přispívá absence možnosti uzamknout kameru na nepříteli (kamera se dá vycentrovat jenom směrem k bodu, kam s postavou právě míříte), což je problém hlavně v případě již zmiňovaného chumlu zombie, kdy je jedna jako druhá. Systematické kosení jednoho mrtváka za druhým je v takové chvíli naprosto nemožné a člověk musí doufat, že do hry vstoupí i trochu toho štěstí.

Můj druhý problém během soubojů byl spíše pocitovou záležitostí. Jednalo se o drobné zasekávání ve dveřích, nemožnost otočení kvůli některé ze zombie atd., ovšem znáte to – když se člověku nedaří, rád z toho viní cizí. Co se mi však absolutně nezdálo, byla až do očí bijící tupost samotných mrtváků. Vím sice, že zombie jsou ve hrách oblíbené právě kvůli tomu, že jim autoři nemusejí do vínku nadělovat sofistikovanou AI, nicméně tady je umělá inteligence i na zombie úděsná.

Pokud si vás zombie všimne a vy se před ní dejme tomu pokusíte utéci, samozřejmě se za vámi vydá. Někdy se jí však stane, že se cestou z nějakého důvodu stočí do strany a namísto, aby šla za vámi, pokusí se vlézt například do stěny a to i pokud s ní udržujete oční kontakt, či ji dýcháte na záda. Tento úkaz je přitom zcela běžný i u jedinců, které jinak zaujmete i jen pokud potichu stojíte za jejich zády, což je fakt trapné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama