Euro Truck Simulator 2 — kamiony s povedenou grafikou | Kapitola 10
Seznam kapitol
Když se řekne simulátor kamionové dopravy po Evropě, řadě hráčů se vybaví neuvěřitelná nuda. Přesto si tento koncept získal mnoho fandů a druhý díl u nás aktuálně patří mezi nejprodávanější hry. Kompletní proměnou mimo jiné prošla i grafika, která je jedním slovem parádní a má i poměrně rozumné hardwarové nároky.
Vedlejší světla vozidel
Vedlejší světla vozidel Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Nastavení vedlejších světel vozidel je shodné s hlavními, v tomto případě však blinkry a brzdová světla osvětlují jen nejbližší okolí. Výkon po vypnutí vzrostl z 22 na 25 snímků za sekundu.
Vykreslovaná vzdálenost světel
Vykreslovaná vzdálenost světel Vysoká (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Nastavení vykreslované vzdáleností světel je podobné s vedlejšími světly vozidel, velký rozdíl mezi nimi nevidím. Výkon po snížení kvality vzrostl z 27 na 30 fps.
Chodci
Chodci Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Nastavení chodců mění, zda jsou chodníky prázdné, nebo se po nich pohybují postavy. Velký vliv na výkon však vypnutí nemá, framerate vzrostl z 37 na 38 fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Různých nastavení detailů je ve hře rovných dvacet a lze jimi ovlivnit téměř vše. Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je proto obrovský. Sníží se kvalita textur, vypnou se stíny, přestane se vykreslovat tráva, sníží se kvalita stromů, odlesků atd. Podobně velký je rozdíl při jízdě v noci, kdy je kvůli vypnutým efektům osvětlení hra i ve městě nepřirozeně černá a téměř všechna světla jsou jen bílé body bez jakéhokoliv vlivu. Na druhou stranu přinese snížení detailů velký nárůst výkonu. U první scény to bylo s kartou nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran z 38 na 97 fps, u druhé pak z 28 na 67 fps, tj. v obou případech přibližně na dvou a půl násobek.