F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 6
Seznam kapitol
Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.
V režimu bez vyhlazování hran je F.E.A.R. 3 nenáročnou hrou, po zapnutí vyhlazování však požaduje poměrně výkonnou kartu. Vliv nastavení na výkon jsem proto měřil v rozlišení 1920 × 1200 px v režimu se zapnutým vyhlazováním s ATI Radeonem HD 5770. V tomto nastavení na nejvyšší detaily hra běžela pod třicet snímků za sekundu a trhání bylo během hraní dost na obtíž.
Shadow Quality
Nastavení stínů není ani po snížení na minimum ani zdaleka tak efektní, jak byste pravděpodobně od hry hororového typu čekali. Jak už jsem totiž psal v úvodu, velké množství stínů není dynamických, ale jde o nakreslené textury či o stíny vytvořené pomocí map s menšími nároky na výkon. Ačkoliv tedy nastavení stínů snížíte na minimum, grafika hry se často změní jen minimálně (v našem případě několik stínů v dálce) a malý je také vliv na výkon. S Radeonem HD 5770 stoupnul z 19 na 22 fps.
Texture Quality
U rozlišení textur jsem si rozdílů pro jistotu nevšiml vůbec. Výkon poskočil o jeden snímek za sekundu.