F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2011 03:00 76

Seznam kapitol

1. Konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.

Reklama

Ambient Occlusion

 Ambient Occlusion Very High / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Ambient Occlusion Very High / Off

Jediným nastavením s výraznějším dopadem na výkon je v poslední době velmi populární ambient occlusion. Zapnutí vám přidá některé stíny, ovšem po vypnutí vzrostla rychlost renderování z 24 na 28 fps.

Translucent Quality

 Translucent Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Translucent Quality High / Low

Posledním nastavením je Translucent Qaulity neboli průhlednost. Ve hře jsem však nenašel jediné místo, kde  by byl rozdíl proti vyššímu a nižšímu nastavení patrný. Nepohnulo se ani číslo udávající fps.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Protože jsou rozdíly u jednotlivých nastavení grafiky malé, jsou malé i rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením všech detailů. U první scény byl rozdíl doslova jen v technologii ambient occlusion, u druhé pak i několik klasických dynamických stínů. Celkově však malým rozdílům v grafice odpovídají i malé rozdíly ve výkonu. U první scény vzrostla rychlost s ATI Radeonem HD 5770 z 20 na 26 fps, na druhé scéně pak z 19 na 28 fps. Snížením nastavení si tedy příliš nepomůžete a stěžejní je úroveň vyhlazování společně s rozlišením.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama