Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11 | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

3. 12. 2012 03:00 50

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine z Far Cry 2 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.

Reklama
Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

První Far Cry byl technicky nejvyspělejší hrou své doby. Far Cry 2 proti tomu zklamal a ačkoliv hra nevypadala špatně, velká očekávání nenaplnila. Třetí díl je s trochou nadsázky kombinací obojího. Hra jako taková je velmi dobrá, menší chyby však má. Totéž platí o technickém zpracování, které vypadá jako celek velmi dobře. V současnosti pravděpodobně nenajdete hezčí hru z prostředí tropického ostrova. Na druhou stranu není grafika tak dobrá, aby mohla konkurovat nejlépe vypadajícím hrám vůbec (Max Payne 3, Hitman: Absolution, Crysis 2).

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Hardwarové nároky odpovídají technickému zpracování a patří tedy mezi ty vyšší. Nejsou ale nijak krvavé a v nižších rozlišeních si při nejvyšším nastavení všech detailů plynule zahrají i majitelé grafických karet nižší střední třídy jako je AMD Radeon HD 7770 nebo nVidia GeForce GTX 650 Ti. Do Full HD rozlišení se zapnutým vyhlazováním hran je optimální volbou alespoň Radeon HD 7870 nebo GeForce GTX 660. S vyhlazováním je ale obecně problém, u testované verze 1.01 nefunguje vestavěný režim plnohodnotného vyhlazování MSAA. Místo něj jsem používal režim post processing vyhlazování MLAA/FXAA vynucený přes ovladače grafické karty.

Nároky na výkon procesoru jsou v rozumných mezích. U procesorů AMD byste měli mít alespoň čtyřjádrový Phenom II X4 a vyšší, u Intelu je optimální volbou čtyřjádro řady Core i5/i7. Případný dvoujádrový procesor Core i3 by měl mít frekvenci ideálně okolo 3 GHz.

Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete muset snižovat detaily, je položek v nastavení poměrně dost. Překvapivě největší vliv na výkon má nastavení post processing efektů Post FX. Po jeho snížení se navíc grafiky hry zhorší jen nepatrně. Pomůže také snížení kvality stínů a vypnutí efektu ambientní okluze. Snížení všech detailů na minimum kvalitu grafiky sníží nijak zásadné, výkon přitom vzroste na dvoj a až trojnásobek.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama