Far Cry 3 — tropická džungle s efekty DirectX 11 | Kapitola 11
Seznam kapitol
Zatímco první Far Cry měl fenomenální úspěch, dvojka tak dobrá nebyla. Far Cry 3 se snaží vrátit sérii zpět na vrchol, bez chyb to však není ani tentokrát. Technicky vychází „trojka“ z druhého dílu, engine Dunia byl ale výrazně vylepšen. Grafika hry je na velmi dobré úrovni, nechybí podpora rozhraní DirectX 11 s moderními efekty.
První Far Cry byl technicky nejvyspělejší hrou své doby. Far Cry 2 proti tomu zklamal a ačkoliv hra nevypadala špatně, velká očekávání nenaplnila. Třetí díl je s trochou nadsázky kombinací obojího. Hra jako taková je velmi dobrá, menší chyby však má. Totéž platí o technickém zpracování, které vypadá jako celek velmi dobře. V současnosti pravděpodobně nenajdete hezčí hru z prostředí tropického ostrova. Na druhou stranu není grafika tak dobrá, aby mohla konkurovat nejlépe vypadajícím hrám vůbec (Max Payne 3, Hitman: Absolution, Crysis 2).
Hardwarové nároky odpovídají technickému zpracování a patří tedy mezi ty vyšší. Nejsou ale nijak krvavé a v nižších rozlišeních si při nejvyšším nastavení všech detailů plynule zahrají i majitelé grafických karet nižší střední třídy jako je AMD Radeon HD 7770 nebo nVidia GeForce GTX 650 Ti. Do Full HD rozlišení se zapnutým vyhlazováním hran je optimální volbou alespoň Radeon HD 7870 nebo GeForce GTX 660. S vyhlazováním je ale obecně problém, u testované verze 1.01 nefunguje vestavěný režim plnohodnotného vyhlazování MSAA. Místo něj jsem používal režim post processing vyhlazování MLAA/FXAA vynucený přes ovladače grafické karty.
Nároky na výkon procesoru jsou v rozumných mezích. U procesorů AMD byste měli mít alespoň čtyřjádrový Phenom II X4 a vyšší, u Intelu je optimální volbou čtyřjádro řady Core i5/i7. Případný dvoujádrový procesor Core i3 by měl mít frekvenci ideálně okolo 3 GHz.
Pokud budete muset snižovat detaily, je položek v nastavení poměrně dost. Překvapivě největší vliv na výkon má nastavení post processing efektů Post FX. Po jeho snížení se navíc grafiky hry zhorší jen nepatrně. Pomůže také snížení kvality stínů a vypnutí efektu ambientní okluze. Snížení všech detailů na minimum kvalitu grafiky sníží nijak zásadné, výkon přitom vzroste na dvoj a až trojnásobek.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.