GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580 | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

7. 2. 2011 03:00 10

Seznam kapitol

1. GeForce GTX 560 Ti ve SLI 2. Nvidia GeForce GTX 560 Ti - Detaily karty 3. Porovnání karet a specifikace 4. Testovací sestava 5. Testovací hry a metodika 1/2 6. Testovací metodika 2/2 7. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
8. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 9. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 10. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 11. Shrnutí výkonu 12. Škálování SLI a CrossFire 13. Spotřeba, teploty a přetaktování 14. Závěr

Dnes vám přinášíme tradiční pohled na výkon ve SLI dvojice nedávno uvedených karet. Jde o zajímavé řešení, které za cenu jedné GeForce GTX 580 přináší o desítky procent vyšší výkon i v nejvyšším rozlišení. Společně s nadstandardním přetaktováním a možností připojení tří monitorů to může být volba, o které se vyplatí přemýšlet.

Reklama

V tomto (a dalších budoucích) testech najdete pouze patnáct nejnáročnějších her a tři benchmarky. Měřit budeme pouze v nejnáročnějším nastavení a rozlišení - 2560×1600 pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8×AA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřeny úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možné nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2× a 16×) a AA (0×, 4×).

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2× a 16×) a AA (1×, 4×, 8×) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0×, 4×, 8×) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0×, 4×) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 2 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0×, 4×, 8×) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

GeForce GTX 560 Ti SLI - Překoná i GeForce GTX 580
i Zdroj: PCTuning.cz

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama