Google vs. Microsoft vs. Amazon vs. Apple: Vrací se hra trustů?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Google vs. Microsoft vs. Amazon vs. Apple: Vrací se hra trustů?

Google vs. Microsoft vs. Amazon vs. Apple: Vrací se hra trustů? | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

29. 9. 2017 03:00 13

Seznam kapitol

1. „Monopoly“ pro dospělé 2. Sám na svém písečku 3. Okopávání kotníků 4. Když jde firma sama proti sobě
5. Aby nám to neublížilo... 6. ...tak to rovnou přizabijem 7. Žerou sami sebe

Možná ještě pamatujete tahanice, které vedly k odstoupení Billa Gatese. Případ United States vs. Microsoft Corp. (1998–2001) hrozil rozdělením Microsoftu hlavně kvůli tak zvané válce browserů, kdy Microsoft zvýhodňoval jak svůj Explorer, ale i Office. Shermanův antitrustový zákon není žádná legrace – a Microsoftu skutečně rozdělení na dvě společnosti.

Reklama

Na počátku 90. let dokonce byla šance, že stejně, jak Sony prorazila se svým formátem floppy disku 3,5“ (ano, „floppy“ z ikon pro ukládání byla standardem Sony), může přijít i s jeho vysokokapacitním nástupcem jako „superfloppy“.

Sony Music se ale obávala pirátství a tak si prosadila, že audio verze minidisků nebyla kompatibilní s datovými minidisky.

To byla opravdu velká hloupost, která formát prakticky zničila: Přehrávače minidisků, které po připojení k USB mohly fungovat i jako magnetooptické mechaniky, se sice nakonec objevily, ale přišly katastroficky pozdě, až poté, co se se prosadilo podstatně rozměrnější a méně praktické CD-R a přenosné CD discmany.

Stále se rozlišovalo mezi „audio minidisky“ a „datovými minidisky“, které měly dokonce velmi odlišné ceny. Opět hloupost: CD-R média bylo možné vypalovat jak v datových formátech, tak i v audio formátu a pokročilejší discmany měly velkou kompatibilitu s CD-R, CD+R i CD-RW médii ve všech možných formátech. Přestože byl svět CD-R chaotičtější a nepřehlednější, šlo z hlediska uživatelů o praktičtější formát, což bylo pro jeho dominanci rozhodující – i když minidisky byly menší, odolnější a na manipulaci mnohem lepší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama