HAL3000 Phantom Dream — herní počítač snů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes testovaný stroj prodejní rekordy trhat nebude. Muže za to cena atakující hranici sta tisíc. Na mušku jsme si totiž vzali nejvýkonnější sériově vyráběný počítač u nás, kterým je HAL3000 Phantom Dram od společnosti 100Mega Distribution. Je libo Core i7 Extreme, dvě GeForce GTX 580 či dva SSD v RAID 0?
Metodika testování
Testovat sestavu jako je Phantom Dream v méně náročných hrách a nižších rozlišeních nemá žádný smysl, počítač útočí na ty nejvyšší mety. Testoval jsem proto výhradně v rozlišeních 1920 × 1200, 2560 × 1600 px klasicky a 1920 × 1080 px v režimu 3D Vision. Ve hrách jsem zvolil maximální možný režim vyhlazování hran tak, aby hra byla ještě plynulá a v testech najdete průběhy fps, které jsou pro tento typ testování nejvhodnější (je zřejmé, jak se fps chová a jak často dochází k propadům pod hranici plynulosti).
Testovací hry
ArmA Operation Arrowhead — Náročné druhé pokračování Army s datadiskem Operation Arrowhead jsem hrál na vysoké detaily včetně čtynásobného vyhlazování hran a framerate jsem měřil v zabudovaném benchmarku.
Call of Duty: Black Ops — testoval jsem ve válečné misi z Vietnamské války na nejvyšší nastavení včetně osminásobného vyhlazování hran, framerate jsem měřil v programu FRAPS.
Crysis — hrál jsem cca minutu první mise, kdy po rozbřesku přepadnete nepřátelskou osadu a v prostředí pralesa se strhne přestřelka. Nastavení hry bylo vysoké se čtyřnásobným vyhlazováním hran, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
F1 2010 — hra nemá vestavěný benchmark, testoval jsem na trati v australském Melbourne hraním jednoho kola hlavního závodu Grand Prix. Nastavení grafiky bylo maximální včetně osminásobného vyhlazování hran, fps jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10 včetně vyhlazování hran.
Grand Theft Auto Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města. Detaily byly nastavené na na nejvyšší s táhly na maximu. Vyhlazování hran bylo vypnuté (v GTA je jeho vynucení velmi problematické).
Just Cause 2 — Hru jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku v režimu město. Nastavení hry bylo maximální vřetně CUDA efektů a vyhlazování hran.
Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech včetně vyhlazování hran, zapnuty byly i akcelerované APEX PhysX efekty.
Metro 2033 — testoval jsem na uvolněném benchmarku v DirectX 11 režimu na vysoké detaily včetně vyhlazování hran a rozšířených PhysX efektů.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat — Testuji pomocí uvolněného benchmarku a testuji hned první scénu s běžným denním světlem. Nastavení hry je maximální včetně DirectX 11 efektů a čtyřnásobného vyhlazování hran.
Serious Sam HD: The Second Encounter — Nejnovější díl Serious Sama jsem hrál hned na začátku první mise v džungli. Nastavení hry bylo nejvyšší včetně vyhlazování hran.
Tom Clancy's H.A.W.X. 2 — Testoval jsem pomocí vestavěného bechmarku na nejvyšší nastavení v DirectX 11 režimu včetně teselace a vyhlazování hran.
Warhammer 40 000 Dawn of War II — Pro testování hry používám vestavěný benchmark, nastavení hry bylo maximální včetně vyhlazování hran.
World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.