Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 3. 2012 03:00 18

Seznam kapitol

1. Eyefinity versus Surround — výhody a nevýhody 2. Jak zprovoznit Eyefinity krok za krokem 3. Testovací sestava, hry a metodika 4. Anno 2070 5. Assassin 6. Batman: Arkham City 7. Battlefield 3 8. Crysis
9. Crysis 2 10. DiRT 3 11. Just Cause 2 12. Mafia 2 13. Metro 2033 14. Splinter Cell: Conviction 15. Test Drive Unlimited 2 16. Závěr

LCD monitor s full HD rozlišením dnes není problém koupit za pět tisíc. Nemáte-li hluboko do kapsy, za cenu jedné highendové grafické karty lze takové panely koupit hned tři a otevřít si cestu k famóznímu hraní. Jaké jsou hardwarové nároky a jak si s netradičními poměry stran poradí nové hry? Ve druhém díle si představíme řešení od AMD.

Reklama

Testovací sestava

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

AMD Eyefinity jsem jsem testoval v celkem dvanácti hrách. Každou z her jsem vyzkoušel v základním rozlišení 1920 × 1080 px a pak také Surround / Eyefinity rozlišeních 5760 × 1080 px (režim landspace) a 3240 × 1920 px (režim portrait). Z všech rozlišení jsem kromě grafů průběhu fps udělal také screenshoty, ze kterých je vidět, jak si který titul s různými poměry stran poradil.

Testovací hry

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Batman: Arkham City — Výkon Batmanu jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné v režimu DirectX 11. Vypnuté byly jen dodatečné efekty GPU akcelerované fyziky PhysX.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — Stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Hrajeme na třech monitorech — test AMD Eyefinity
i Zdroj: PCTuning.cz

Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím během závodu na ostrově Ibiza. Nastavení detailů je nejvyšší možné, vyhlazování hran zapnuto přímo ve hře.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama