IL-2 Sturmovik BoX: jaké je válečné létání online? | Kapitola 3
Seznam kapitol
V první části našeho povídání jsme se zabývali sérií IL-2 Battle of ... čistě jako offline platformou. Nutno podotknout, že v současnosti už velmi dobrou offline platformou. Jenže AI bude vždy jen strojově létající AI, kdežto nějaké to další jelito za kniplem dokáže člověka zaujmout úplně jiným způsobem.
Online war – virtuální kampaně
Ač by se mohlo na první pohled jevit, že jakékoliv boje jsou v pravém slova smyslu online válkou, není tomu tak. Online war je terminus technicus značící kontinuitu. Podobně jako u zmínky v předchozí kapitole se i v IL-2 BOX vyvinuly celé virtuální kampaně. Ty velké v současnosti existují tři. Na serveru po dobu 2–6 hodin běží mise, v rámci které letci jednotlivých stran plní jim svěřené úkoly. Zpravidla se jedná o podporu pozemních vojsk, boje s opevněnými pozicemi, napadání průmyslových center a dopravních uzlů, útoky na zásobovací kolony a v neposlední řadě i zásobování. Aby toho nebylo málo, tak k úspěšnému splnění mise je zapotřebí i nějaký ten průzkum. No a do toho všeho se bombardovacím a bitevním letcům samozřejmě motají stíhači, kteří podporují a narušují všechny a všechno…a nejčastěji sami sebe.
Po zmíněných 2–6 hodinách dojde k několikaminutovému přerušení, přepočítání zásob, posunům fronty a začíná se zase na novou.
Strana zvítězí ve chvíli, kdy té druhé buď dojdou zásoby (letadla, piloti, benzin…), nebo pokud pozemní vojska dobydou všechny vytyčené cíle. V rámci kampaní se o jednu mapu může bojovat i několik týdnů. No a teď to srovnejte s nějakými několikaminutovými režimy „Capture the flag“ z vaší oblíbené střílečky :).
Ono vůbec virtuální létání, a zvláště pak jeho online forma, je poněkud časově náročnější. Můžete vzduchem bloudit i několik hodin, aniž byste narazili na nepřítele. A jindy odstartujete a po hodině sedáte celí upocení, protože jste půl hodiny bez přerušení vzdorovali nepřátelské přesile.
Ano, je to hardcore. Absolutní hardcore.