jak-testujeme-graficke-karty-pohled-do-zakulisi
Hardware Článek Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí

Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

24. 3. 2009 06:00 85

Seznam kapitol

1. Úvod - Testujeme, testujte i vy .. 2. Testovací sestava 3. Testovací hry a metodika 4. Fallout 3 5. Call Of Duty 5 6. Left 4 Dead 7. Far Cry 2 8. Dead Space 9. Bioshock 10. World In Conflict 11. Tomb Raider Underworld 12. GTA IV 13. Call Of Duty 4
14. Devil May Cry 4 15. Crysis Warhead 16. S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky 17. Brother In Arms: Hells Highway 18. Race Driver: GRID 19. Half Life 2: Episode Two 20. Company Of Heroes: Opposing Fronts 21. Mass Effect 22. Unreal Tournament 3 23. Enemy Territory: Quake Wars 24. Jak dlouho trvá test? 25. Závěr

Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.

Reklama
Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí
i Zdroj: PCTuning.cz

K testování používám originální verzi hry, s posledním patchem 1.3 EN. Hru spouštím s DVD v mechanice a nastavení volím v menu hry. Vyhlazování nastavuji ve hře, nikoli v ovladačích. Před testováním je nutné spustit z konzole příkaz, jinak je počet fps uzamčen na maximu 90. Postup je následující: V menu hry povolte konzoli, a ve hře ji aktivujte stiskem "~". Do ní vepište "com_maxfps 300", tím zvednete maximální fps limit. Tohle si můžete ulehčit jako já, přidal jsem tento parametr do spouštěcí cesty hry u ikony na ploše Windows. Nyní je možné testovat, podívejte se na nastavení:

Nastavení kvality jsou pro všechna rozlišení a nastavení totožná. Autentické obrázky s nastaveními vidíte na obrázcích. Jediné co v průběhu testování měním, je kromě rozlišení, úroveň anizotropního filtrování (změnou posuvníku) a anti-aliasingu (4x). První dva obrázky zobrazují základní nastavení AF 2x a AA 0x. Další dva obrázky reprezentují nastavení AF 16x a AA 4x.

Poté co nastavím požadované rozlišení s AF+AA, spustím hru. Hraji hru od úplného začátku, tedy nepotřebujete žádnou save pozici. Po úvodní animaci se jímám masakrovat Japonskou vesnici, kteréžto zakončuji na cestě do další pasáže hry. Celý průběh zaznamenávám Frapsem. Podívejte se na video ze hraní.

Jak už jsem řekl, končím hraní po zlikvidování všech nepřátel ve vesnici. Průběh nikdy nelze projít naprosto stejně, hra je ale striktně naskriptovaná a přibližně se dá hraní celkem slušně zopakovat. Vzhledem k tomu tedy absolvuji podobné hraní dvakrát a výsledné fps je průměrem ze dvou logů Frapsu. Celý měřený průběh trvá od 4-5 minut, kompletní otestování jedné grafiky ve třech rozlišeních s AF+AA, trvá asi 70 minut včetně nastavení, nahrání hry a úvodní animace.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama