Jak testujeme grafické karty - pohled do zákulisí | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dnes vám přinášíme před časem slíbený článek o metodice testování grafických karet na našem serveru. Budete mít exklusivní možnost nahlédnout do naší kuchyně a nasimulovat si dle našich informací naprosto stejné situace a ověřit si tím autentičnost výsledků. V článku se také dozvíte, jak dlouho trvá otestovat jednu kartu a kolik je tedy s takovou recenzí práce.
K testování používám originální českou verzi hry na DVD s posledním patchem 1.02. K měření používám vestavěný benchmark a vše nastavuji přímo v něm. Během testování je originální disk v mechanice. Vyhlazování nastavuji přímo v nástroji Benchmark Tool. Podívejme se na nastavení:
Mám nastavení uložené v tomto souboru, který nahrávám do testovací utility. Zatrhávám pouze API DirectX 10. Základní nastavení je na High, jen položky v záložce Performance na Very High. Ostatně to vidíte na obrázku z testování. K testu používám středně dlouhé demo - Middle Ranch. Zde být video nemusí, je zde jen pro úplnost.
Fluktuace fps je u této hry vysoká, i když jde o timedemo, není pokaždé úplně stejné. Z tohoto důvodu pouštím demo dvakrát a výsledek opět průměruji. Po dokončení testu zobrazí sama utilita výsledek v prohlížeči. Vypadá takto:
Na obrázku s výsledkem je vidět průměrná, minimální i maximální hodnota fps. Celé toto demo trvá málo přes 2 minuty. Kompletní otestování jedné grafické karty, na třech rozlišeních s vyhlazováním a bez něj, trvá přibližně 40 minut. Docela dlouho se totiž ověřuje originální disk a nahrává samotná hra.