PCTuning Článek

Megatest 28 grafik — výsledky výkonných modelů

tomas-sulc
Tomáš Šulc
3. 5. 2011 01:00 43 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 2. 3DMark Vantage/11 3. Battlefield: Bad Company 2 4. Crysis 5. F1 2010 6. Far Cry 2 7. Just Cause 2 8. Mafia 2
9. Metro 2033 10. Splinter Cell: Conviction 11. World in Conflict 12. Spotřeba 13. Celkový výkon 14. Poměr cena / výkon 15. Kterou kartu zvolit 16. Závěr

A máme tu poslední díl, pro mnohé ten nejatraktivnější. Podíváme se na souhrnné výsledky výkonných grafických karet, tedy toho nejlepšího, co lze na trhu s herními grafikami koupit. Pro porovnání výsledků jsme nezapomněli přiřadit také karty z mainstreamu a starší kousky. Článek uzavírá unikátní čtyřdílnou sérii mapující dnešní trh.

Reklama
Reklama

Přehled všech dílů megatestu:

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Testovací sestava

Testovací sestava byla identická se sestavou v první části testu s pomalejšími kartami. V tomto případě už nejspíš není divu, proč jsme použili takto výkonný stroj. Zejména duální karty jsou na výkon procesoru velmi náročné a abychom je brzdili co nejméně, použili jsme takto výkonnou sestavu (přičemž i ta duální řešení v některých hrách mírně brzdila).

Metodika testování

V poslední části megatestu se zaměříme na výkonné grafické karty. Logicky jsme tak použili vyšší rozlišení 1680 × 1050 px, 1920 × 1200 px a u nejvýkonnějších karet také 2560 × 1440 px. V kombinaci s výkonnými kartami používají uživatelé často také vyšší úrovně vyhlazování, testovali jsme proto v režimech bez, s 4× a také s 8× vyhlazováním hran. Poslední jmenovaný režim jsme pochopitelně použili jen u her, které jej podporují.

Testovací hry

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem „Short Ranch“. Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — stealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning