megatest-unreal-2-a-graficke-karty
Hardware Článek Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Dudek Jan

Dudek Jan

26. 3. 2003 00:00 75

Seznam kapitol

1. Exteriéry 2. Interiéry 3. Závěr

Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře.

Reklama

Nebudu rozpitvávat hru samotnou, která je poměrně dobrá a po grafické stránce zvládnutá, i když mnozí určitě čekali víc. Já se zastavím jen u enginu, který je velmi podobný s tím, který používá UT2003.

S Unreal 2 se velmi složitě benchmarkuje. Verze, kteru jsme měli k dispozici neměla možnost ukládání demo sekvencí, a tak jsme byli odkázání na testování výkonu na statických snímcích. Je to trochu atypický, ale díky tomu, že jsme v testech použili mnoho scén, tak jsme dokázali odhalit, které grafické karty se na Unreal 2 nejvíce hodí. tak se do toho pustíme!

Anisotropické filtrování

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S anisotropickým filtrováním

Bez anisotropického filtrování

Než začneme s benchmarky, tak bych vám  chtěl ukázat jak vypadá anisotropické filtrování v praxi. V našich testech jsme ho používaly vždy v kombinaci se zapnutým anti-aliasingem. U moderních akcelerátorů se na výkonu příliš neprojeví, ale za to se viditelně zlepší obraz.

jak se ale přesně anisotropické filtrování projevuje? Jedná se o techniku vyhlazování textur, díky níž jsou i vzdálené textury ostré. Dříve používané techniky Bi-linearního a Tri-linearního filtrování pracovaly, tak že kvůli snížení nároku na paměť akcelerátoru se vzdálené textury od hráče rozmazávaly.

Přistání na

Hell

u

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

První scéna je podle mého názoru jedna z nejnáročnější, protože představuje přistání na ledové planetě, kde právě probíhá silná vánice a k tomu je vidět obrovské prostranství s objektem vzadu.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Přistání na Hellu bez Anti-Aliasingu 4x

Scéna bude kromě grafické karty náročná i na procesor, protože rozdíly mezi akcelerátory nejsou velké. A kupodivu NVidia svoji "brutální" silou vede a směle konkuruje novým Radeonům. Bohužel na integrované grafice je tato část hry nehratelná. Jen na nejvýkonnějších kartách dneška je tato scéna plynulá, pokud použijete anti-aliasing, tak se budete muset smířit se sekáním, které odstraní až NV35 nebo R400.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz


Přistání na Hellu s Anti-Aliasingem 4x

Při zapnutým anti-aliasingu výkon klesá u moderních akcelerátorů asi o 50 %. U starší generace s čipem GeForcy 3 ale výkon padá o 80 %.

V celém testu kupodivu vítězí Ti4600, která papírově, ale i v ostatních benchmarcích nemá proti Radenům šanci.

Kobulus

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Další scéna není tak složitá, protože obsahuje jen skalisté hory a sluníčko. Přesto je, ale zde mnoho hran, které v anti-aliasingu sníží výkon.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Kobulus bez Anti-Aliasingu 4x

Opět celkem boduje Ti4600, ale Radeony jsou v těsném závěsu. Dokonce i int. grafika ze sebe něco vypotí. Tato mise je perfektně hratelná i na slabších kartách ...

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz


Kobulus s Anti-Aliasingem 4x

... a to i když ke slovu příjde anti-aliasing, který však všechny nVidie deklasuje a naopak Radeonům téměř nesníží výkon.

Severnaya

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Jedna z nejkrásnějších scén v Unreal 2 je ve světě plném jezer - Severnaya. Pro mě byly exteriéry této mise překrásné a opravdu jsem se nemohl "vynadívat". Scéna je velmi náročná hlavně z důvodu obrovského počtu polygonů.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Severnaya bez Anti-Aliasingu 4x

Díky velkému počtu polygonů jsou grafické akcelerátory bržděny procesorem a rozdíly se prakticky stírají ...

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz


Severnaya s Anti-Aliasingem 4x

... Přesto v anti-aliasingu nVidie docela znatelně ztrácejí na vedoucí Radeony.

Přistání na Janu

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

S Anti-Aliasingem

Bez Anti-Aliasingu

Tuto scenérii jsem vybral zejména kvůli stromům, které při zapnutém anti-aliasingu mohou pro akcelerátory být celkem oříšek.

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz

Přistání na Janu bez Anti-Aliasingu 4x

Bez anti-aliasingu jsou výsledky celkem vyrovnané a prakticky odpovídají výkonu karet, ale ...

Megatest: Unreal 2 a grafické karty
i Zdroj: PCTuning.cz


Přistání na Janu s Anti-Aliasingem 4x

.. zapnutým anti-aliasingem jde výkon rapidně dolů a Radeony nahoru, avšak i ony přicházejí o pořádnou "porci" výkonu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama