megatest-unreal-2-a-graficke-karty
Hardware Článek Megatest: Unreal 2 a grafické karty

Megatest: Unreal 2 a grafické karty | Kapitola 3

Dudek Jan

Dudek Jan

26. 3. 2003 00:00 75

Seznam kapitol

1. Exteriéry 2. Interiéry 3. Závěr

Teorie je jedna věc a praxe druhá. Těmito slovy by se daly shrnou všechny benchmarky, které ve většině případů vyjadřují jen určitý, v některých případech i "pochybný" výkon. Nejlepší testy jsou založeny na reálných hrách jako je Quake III či UT2003. V únoru se objevil nový Unreal 2. Na grafické karty je poměrně náročný a tak jsme se podívali jak se dnešní grafické karty chovají v této hře.

Reklama

Než budu hodnotit výkon grafických karet v této hře, tak bych chtěl konstatovat, že Unreal 2 se z programátorského hlediska nepovedl. Poměrně kvalitní Unreal engine se nepovedlo dobře implementovat a výsledek je slabý.

Nejvíc mi nejde do hlavy, proč je výkon v exteriérech lepší než v interiérech. Mělo by to být naopak. Od grafického zpracování jsme také očekával více, i když některé části hry byly "nádherné", ale ať mi nikdo nepovídá, že z toho nešlo "vymáčknout" víc. Vzpomeňte si na první Unreal. Na svou dobu byla grafika té hry absolutně nádherná, určitě mi dáte za pravdu, že mnohým z vás se tajil dech. Nový Unreal je hezký, ale na dnešní dobu se drží pouze v lepším průměru a o žádnou revoluci nejde. Škoda.

Grafické karty odvedly práci, která se od nich čekala. Nejlepší samozřejmě R9700 Pro, který opravdu nemá, ani doposud konkurenci. Poměrně překvapily nVidie, které i přes svoje stáří v reálných hrách poskytují stále velmi dobrý výkon. Pouze s int. grafickou si moc nezahrajete. Možná někteří extrémisté. Mohu ale ze své zkušenosti říct, že to jde, bohužel musíte hodně snížit své nároky na kvalitu.

Pokud jste labužníci, tak si můžete pustit anti-aliasing. Smysl to však má pouze u Radeonů 9500 a 9700, které dávají "jakž, takž" výsledky, ale o plynulé hře se nedá mluvit. I na nejvýkonnějším Radeonu se ve hře dostanete do míst, kdy framerate spadne pod 10 fps. Nejvíce mi nešlo do hlavy, co dělá akcelerátoru takový problém, že je výkon tak slabý, když byly scény poměrně primitivní. Pravděpodobně problém nebyl v mém počítači, ale u programátorů, kteří tuto hru programovali.

Přesto jsem měl z Unreal 2 docela dobrý pocit. Ať si kdo chce říká, tak příběh měla tato hra velmi poutavý a docela mě mrzelo, že to vše tak rychle skončilo.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama