Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky

Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 12. 2010 03:00 31

Seznam kapitol

1. Tentokrát arkádový engine z Burnout 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nejvyšší detaily bez AA 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru
6. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (1994-2000) 7. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2002-2005) 8. Grafika Need for Speed aneb jak šel čas (2006-2009) 9. Galerie in game screenshotů z Hot Pursuit 10. Závěr

Stalo se už tradicí, že každý rok před Vánoci vydává EA nový díl závodní série Need for Speed. Letos jde o návrat série ke kořenům v podobě reinkarnace Hot Pursuit. Očekávanou hru jsme si proto vzali na mušku a důkladně pro vás otestovali její nároky na výkon vašeho počítače.

Reklama
Need for Speed: Hot Pursuit — arkáda s minimálními nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Byť jsou nároky Hot Pursuit velmi nízké, přesto se mohou najít majitelé starších počítačů, kteří budou muset o něco snížit detaily. Vliv jejich nastavení na vizuální stránku a počet fps jsem proto ani tentokrát nevynechal. Vliv nastavení jsem testoval s ATI Radeonem HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px. Nastavení hry je bohužel velmi málo a s malými rozdíly grafiky i výkonu. PC verze se totiž vyráběla až dodatečně konverzí z konzolové verze Hot Pursuit.

Textury s vysokým rozlišením

 Textury s vysokým rozlišením Zapnuto/Vypnuto
i Zdroj: PCTuning.cz
Textury s vysokým rozlišením Zapnuto/Vypnuto

Prvním nastavením je rozlišení textur. Ač jsou rozdíly v tomto nastavení u velké většiny her často největší, u aktuálního dílu Need for Speed jsem si žádných nevšimnul a taktéž framerate se nezměnil (samozřejmostí bylo restartování hry po změně nastavení).

Pohybový efekt

 Pohybový efekt Zapnuto/Vypnuto
i Zdroj: PCTuning.cz
Pohybový efekt Zapnuto/Vypnuto

Pohybový efekt neboli Motion Blur se snaží navodit pocit vysoké rychlosti rozmazáním okolí při rychlé jízdě. Vliv nastavení na výkon byl ale i v tomto případě nulový.

Úroveň stínů

 Úroveň stínů Vysoká/Žádné
i Zdroj: PCTuning.cz
Úroveň stínů Vysoká/Žádné

Jediné nastavení s měřitelným vlivem výkon je úroveň stínů. Ty při nejnižším nastavení úplně vypnete a tím hra ztratí na své kráse. Na druhou stranu však framerate poskočil z 35 na 43 fps.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením jsou jen dva. Vždy si všimnete absence stínů, při rychlé jízdě se k nim přidá ještě efekt rozmazání. Horší rozlišení textur, menší dohlednost či jednodušší modely objektů v nastavení vůbec nenajdete. I rozdíly ve frameratu tak nejsou nijak propastné. U první dvojice došlo s ATI Radeonem HD 5670 v 1920 × 1200 px ke zvýšení z 39 na 48 fps, na druhé scéně to pak bylo 36/46 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama