No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky

No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky | Kapitola 3

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

24. 8. 2016 03:00 8

Seznam kapitol

1. Bez fantastických informací 2. Velký krůček pro člověka 3. Jiné barvy nový svět nedělají 4. Dokonce i planety se dost podobají
5. Malý krůček pro lidstvo 6. Kolik řečí znáš... 7. Na horizontu ticho před bouří 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Ambiciózní vesmírný projekt No Man's Sky dorazil za výrazné marketingové podpory Sony na konzoli PS4 a PC. Očekávání hráčů byla nesmírně veliká, takže zbývá už jen jedna jediná otázka. Dokáže No Man's Sky uspokojit naši chuť po objevování nových zákoutí a dobrodružství při navazování styku s neznámými civilizacemi?

Reklama

Procedurálně generovaný vesmír během prvních několika hodin dokáže dělat divy. Potkáte rybí hlavu se čtyřma nohama, ptáka s velkými zuby a výraznými pysky, nebo třeba opici s očima chameleóna. Z některých kombinací vám přitom bude padat brada, protože na ně často nemá ani ilustrovaná fantasy kniha.

No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky
i Zdroj: PCTuning.cz

No Man's Sky: vesmír z cukrové vaty vítá všechny průzkumníky
i Zdroj: PCTuning.cz

Bohužel po čase (mluvím teď řádově tak o 20 hodinách) se veškerá krása začne pomalu vytrácet. Výrazné barvy se pomalu okoukají a zbudou jenom roztodivná zvířata a rostliny, u nichž brzy narazíte na jisté podobnosti, až se vám nakonec slijí v jednu jedinou fantasy rostlinu/zvíře. Tím chci říct, že těch skutečně originálních a zajímavých bytostí není zase tolik, jak bychom u procedurálně generovaného vesmíru možná čekali. Jinými slovy řečeno, všechno je tu tak trochu přízemní a opakuje se s železnou pravidelností.

Ohledně procedurálně generovaného světa v No Man's Sky mě zarazilo hned několik věcí. V první řadě se jedná o zcela základní nelogičnost, kdy je vlastně úplně každá planeta, na kterou v No Man's Sky narazíte, obyvatelná (respektive můžete na ní přistát a za jistých podmínek pobývat).

V základu se planety mezi sebou liší jenom počasím (teplota, povětrnostní podmínky) a dalšími drobnostmi, jako je úroveň radiace. Přitom rozdíl mezi planetou s vysokou radiací a planetou s kyslíkem a žádnou radiací může být třeba jenom v tom, že na první planetě chybí travnatý porost.

Rozhodnutí zahrnout do hry pouze obyvatelné planety autoři možná udělali kvůli tomu, abychom se ve hře nikdy nenudili. Výsledek je ale naprosto opačný – pohostinností No Man's Sky budete brzy zcela přejedeni. V tomto směru by hratelnosti jistě pomohlo, kdybychom tu a tam narazili na nebezpečného plynného obra, nebo alespoň na ledem pokrytou planetu, kde by nám po vylodění hrozily omrzliny.

Jedinou variací na klasické kamenné planety tak jsou meteority, z nichž během své vesmírné výpravy můžete těžit suroviny (máte-li na to vybavení).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama