Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy? | Kapitola 7

Z. Obermaier

Z. Obermaier

25. 1. 2011 12:00 90

Seznam kapitol

1. Legenda se vrací? 2. Nvidia GeForce GTX 560 Ti - Představení 3. Nvidia GeForce GTX 560 Ti - Detaily karty 4. Nvidia GeForce GTX 560 Ti - Pohled do nitra karty 5. Porovnání karet a specifikace 6. Testovací sestava 7. Testovací hry a metodika 1/2 8. Testovací metodika 2/2 9. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
10. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 11. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 12. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Spotřeba a teploty 15. Přetaktování 16. Gigabyte GTX 560 Ti SOC detailně 17. Závěr

Právě v tento okamžik je na trh oficiálně uváděna další grafická karta rodiny GeForce 500. Nástupce GeForce GTX 460 nabízí srovnatelné provozní vlastnosti, ale o desítky procent vyšší výkon. Společně s vysokým potenciálem k taktování jde o kartu, která má šanci stát se stejnou legendou, jakou byla GeForce 8800 GT.

Reklama

V tomto (a dalších budoucích) testech najdete pouze patnáct nejnáročnějších her a tři benchmarky. Měřit budeme ve všech nejrozšířenějších rozlišeních - 1680×1050, 1920×1200, 2560×1600 a pokud to hra umožní, také s vyhlazováním 8×AA (MSAA nebo QCSAA). U každé hry vás také čekají průběhy fps, mám naměřeny úplně všechna nastavení v průbězích, u každé hry ale vyberu možná nejpoužívanější nastavení a doložím průběhem. Nebudu dávat průběhy všech nastavení, ty mohu dodat v souboru, článek by takové množství obrázku zahltilo a znepřehlednilo.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Aliens Vs Predators (DX11) - První hru testuji pomocí jejího volně stažitelného testovacího dema. Vytvořil jsem si pro všechna nastavení konfigurační soubory a uložil je do adresáře hry. Všechny konfigurační soubory si můžete stáhnout zde. Pomocí zástupců na ploše pak spouštím test například s tímto parametrem: -config=1680_AA.txt. Poprvé nechám běžet sekvenci bez měření, aby se načetla do paměti a podruhé už měřím Frapsem. Nastavení používám maximální, jen měním hodnoty AF (2× a 16×) a AA (0×, 4×).

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Arma 2 (DX9) - K měření další hry používám opět volně stažitelné demo hry a využívám testovací sekvenci vestavěnou ve hře. Nastavení hry vidíte na obrázku, měním jen použité rozlišení. První průběh opět neměřím, jen tím zajistím nahrání dat do paměti. Druhý měřený průběh zaznamenává Fraps. Také doporučuji před měřením hru vypnout a znovu zapnout, někdy se podivně zasekne a fps jsou nereálně nízká.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield Bad Company 2 (DX11) - Používám poslední build hry, kdy měřím Frapsem vlastní testovací sekvenci z úvodu hry. Nastavení hry je na úplné maximum, měním jen hodnotu AF (2× a 16×) a AA (1×, 4×, 8×) a samozřejmě rozlišení. Přikládám zde video testovacího měření:

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

BattleForge (DX11) - Používám verzi hry Lost Soul Edition s posledním patchem. K měření výkonu je zde vestavěná demo sekvence jíž využívám. Měřím Frapsem vždy druhý průběh, první načítá data do pamětí. Hru mám nastavenou na max, což dokládá obrázek. Opět měním jen hodnoty AA (0×, 4×, 8×) a rozlišení. Po každé změně je nutné hru restartovat, což s ověřováním aktuální verze souborů trvá relativně dlouho.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis Warhead (DX10) - K měření používám dostupnou utilitu na měření a mapu ambush. Fraps zaznamenává vždy druhý průběh jako u všech předešlých her. Používám zde profil GAMER a všechny rozlišení a nastavení mám uložené v konfiguračním souboru - stahujte zde. Kromě rozlišení měním jen hodnotu AA (0×, 4×) vyšší nemá cenu vzhledem k náročnosti hry zkoušet.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

DiRT 2 (DX11) - U této hry používám vestavěný test trati v Londýně. Použít lze i volně stažitelné demo. Ručně upravuji konfigurační soubor a spouštím zástupcem přímo benchmark, je to rychlejší než se proklikat do menu hry a spouštět demo odtud. Vše je nastaveno na maximum, měním jen rozlišení a hodnotu AA (0×, 4×, 8×). Vše opět zaznamenává Fraps v druhém průchodu.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 (DX10) - I když mnozí žehrají, že jde o starou hru, stále dokáže kartám řádně zatopit. Testuji s posledním patchem. K měření používám dva průchody nejkratším vestavěným testem - Small Ranch. Veškerá nastavení mám uložené v konfiguračním souboru (AA - 0×, 4×, 8×) a ten vše provádí automaticky, já jen spouštím Fraps v druhém průchodu sekvence. Konfigurační soubor stáhněte zde.

Nvidia GeForce GTX 560 Ti - představení budoucí legendy?
i Zdroj: PCTuning.cz

GTA IV (DX9) - I přesto, že jde o DX9 hru, je stále jednou z nejnáročnějších na trhu. Používám verzi s posledním patchem přidávajícím do hry rozšíření o další dvě epizody. Nastavení detailů vidíte na obrázku, aby bylo možné toto nastavení použít i pro karty s menší kapacitou paměti, je nutné spustit hru s parametrem. Více o tom píše kolega zde. Zde nastavuji pouze rozlišení a druhý průchod měřím Frapsem, video z měřící sekvence je zde:

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama