Nvidia představuje anti-aliasing založený na strojovém učení
Po vzoru DLSS Nvidia zavádí Deep Learning Anti-Aliasingu, tedy zpracování obrazu a minimalizaci tvorby artefaktů pomocí strojového učení. První hrou využívající tuto technologii se stane The Elder Scrolls Online.
Technologie DLSS byla představena při uvedení RTX grafika. Super Sampling byl poháněn Tensor jádry a využíval prvky strojového učení. První verze DLSS ale nebyly moc praktické. Nvidia totiž technologii strojového učení cvičila vždy na dané hře. Implementace byla zdlouhavá, náročná a podpora do budoucna minimální. Verze 2.0 tuto nevýhodu odstranila a nyní se jedná o jednu z nejlepších funkcí RTX grafik. K té se nyní přidá DLAA.
DLAA značí zkratu pro Deep Learning Anti-Aliasing. Algoritmy strojového učení zde pomůžou zejména vylepšovat kvalitu obrazu. DLSS často zvýší počet snímků za sekundu, u DLAA tomu tak ale nebude. K super samplingu totiž dochází efektivně jen na místech, kde je to třeba. Anti-Aliasing bude operovat při nativním rozlišení a zjemní například hrany objektů a některým přidá detaily. V podstatě tak jde o DLSS v režimu ultra kvality, kdy se používá jednonásobné škálování.
Jelikož bude DLAA také využívat Tensor jádra, dočkáme se podpory pouze u Nvidia grafik řady RTX 2000 a 3000. Prvním titulem, který obdrží implementaci DLAA, se stane The Elder Scrolls Online po příchodu rozšíření Deadlands na podzim letošního roku. Postupně by se měla technologie rozšířit. Snad nástup DLAA nebudou doprovázet problémy jako v případě DLSS.