Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

4. 11. 2013 03:00 60

Seznam kapitol

1. Frostbite engine třetí generace 2. Výsledky GK při nastavení grafiky Medium 3. Výsledky GK při nastavení grafiky High 4. Výsledky GK při nastavení grafiky Ultra 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Protože je Battlefield 4 je opět postaven na enginu Frostbite, není podoba s předchozím dílem překvapením. Došlo však i k řadě vylepšení a Battlefield 4 je jednou z nejhezčích her současnosti. Špičkový je také fyzikální engine, především destrukce. Nároky záleží na nastavení detailů. Po snížení si zahrají i majitelé slabších PC.

Reklama
Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv od vydání prvního Battlefieldu uplynulo již více než deset let, obrovského rozmachu se série dočkala až s vydáním dílu Battlefield: Bad Company 2 v roce 2010 a především Battlefieldu 3 o rok později. Obě zmíněné hry používaly engine Frostbite, který poprvé debutoval v roce 2008 u čistě konzolového Battlefieldu: Bad Company. Na jeho vývoji lidé z švédského týmu EA Digital Illusiions CE (zkráceně DICE) od té doby neustále pracují a Battlefield 4 je první hrou, která běží na jeho třetí generaci.

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste hráli předchozí Battlefield 3, hned po prvním spuštění budete v novém dílu jako doma. Struktura menu i samotná grafika hry jsou si skutečně velmi podobné. Vývojáři však současně dostáli svým slibům a vizuální zpracování hry posunuli opět o něco dál. Vidět je to jak na detailnosti celého prostředí i rozlišení textur, tak především na implementovaných efektech. Například hra světla a stínu vypadá perfektně, o čemž svědčí mimo jiné i screenshot nad tímto odstavcem. Vylepšené byly také animace postav, sami vývojáři u nich často zmiňují zpracování očí.


zdroj: YouTube.com, Battlefield

Na čem si herní série Battlefield v posledních letech zakládá především, je fyzikální engine. Jmenuje se Destruction a i ten byl v Battlefieldu 4 vylepšen. Implementována je jeho čtvrtá generace. Engine kromě širokých možností ničení téměř celého herního prostředí nově nabízí na poměry her pokročilé možnosti simulace chování vody. Vlny na hladině nejsou na rozdíl od většiny ostatních her jen grafickým prvkem, zatímco hladina vody z hlediska fyziky zůstává konstantní. Hladina vody se dynamicky mění s pohybujícími se vlnami, jejichž velikost je ovlivněna silou větru, velkou plující lodí či větším předmětem padajícím do vody (např. trosky letadla). Podobně se stromy pohybují ve větru či pod vlivem tlakové vlny okolních výbuchů.

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Vydavatelské studio EA, pod které vývojáři z DICE patří, si je novým enginem Frostbite 3.0 velmi jisté a podobně jako u CryEngine 3 by na něm rádo postavilo i jiné hry. Z již oznámených AAA titulů by na tomto enginu měl běžet nový díl série Need for Speed s podtitulem Rivals, nový díl Mass Effect, Mirror's Edge 2, Dragon Age: Inquisition, Star Wars: Battlefront a používat jej měl také před pár dny zrušený Command & Conquer. Z názvů her je dobře patrné, že je engine Frostbite možné použít nejen pro střílečky, ale také pro hry z žánru RPG, RTS nebo závodní.

Oficiální požadavky hry

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon X2 2,8 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 3870
OS: Windows Vista 32bit

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5 / i7 / AMD Phenom II X6 / AMD FX
Operační paměť: 8 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870
OS: Windows 8 64bit

Minimální hardwarové nároky Battlefield 4 nejsou vysoké a téměř se neliší od staršího Battlefieldu 3. Abyste hru vůbec rozběhali, měl by váš počítač být osazen alespoň starším dvoujádrovým procesorem, 4 GB operační paměti a několik generací starou grafickou kartou. Pozor je potřeba dávat na operační systém. Starší Windows XP totiž nejsou podporované a hra samotná jednoznačně preferuje 64bitové systémy. Dle mých zkušeností sice na uvedené minimální sestavě Battlefield 4 rozběháte, počítejte však s nejnižším nastavením detailů a trháním v náročnějších scénách.

Nároky uvedené na doporučenou sestavu jsou výrazně vyšší. Dle názoru vývojářů byste v počítači měli mít ideálně moderní čtyřjádrový procesor Intel nebo alespoň šestijádrový procesor AMD v kombinaci s 8 GB operační paměti a moderní grafickou kartou střední třídy. Na takové sestavě už Battlefield 4 poběží velmi slušně, s úplně nejvyšším nastavením detailů však nepočítejte. K tomu jsou potřeba ještě o něco výkonnější karty.

Testovací sestava

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 7730 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 331.65 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.11 Beta. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je Battlefield 4 především multiplaerovou hrou, testovat v režimu více hráčů není vzhledem k možnostem opakovaného nastavení stejných podmínek možné. Výkon jsem proto měřil v první misi režimu hry jednoho hráče při úvodní přestřelce. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Očekávaný Battlefield 4 – špičkový fyzikální engine i destrukce
i Zdroj: PCTuning.cz

        

Battlefield 4 je poměrně náročnou hrou, výkon grafických karet jsem proto měřil při souhrnném nastavení detailů (položka Graphics Quality) Medium, High a Ultra. Jako obvykle jsem testoval v trojici rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama