Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG
Článek Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

26. 3. 2015 03:00 10

Seznam kapitol

1. Pillars of Eternity pro všechny 2. Tvorba postavy: snadno i pro méně zručné hráče 3. Karma vám vrátí, co jste do ní vložili 4. Vzduchem sviští firebally i kulky
5. Odpovědi se vrací jako bumerangy 6. Protivníci nejsou tupí 7. Nájemní hrdinové, pevnosti a další radosti 8. Závěrečné shrnutí, hodnocení hry

Na herní scéně v poslední době frčí tzv. klasická RPG. Jejich tvůrci spoléhají na věrnou skupinu pamětníků, kteří na vlastní kůži prožívali pecky typu Baldur's Gate, Icewind Dale nebo Fallout. Většina z nich bohužel lpí na archaických herních postupech, a tak neosloví širší publikum. Pillars of Eternity se to ovšem dost možná podaří.

Reklama
Reklama

Jakkoliv se Pillars of Eternity hlásí ke klasickým RPG, nebojí se drobných úprav a změn vedoucích k modernizaci a větší přístupnosti v tom nejlepším slova smyslu. S prvními funkčními úpravami se dočkáte už při tvorbě postavy.

Tvorba hlavního hrdiny zahrnuje volbu pohlaví, rasy (člověk, Aumaua, trpaslík, elf, polobůh a Orlan), třídy (barbarian, chanter, cipher, druid, fighter, monk, paladin, priest, ranger, rogue a wizard), konkrétních atributů (síla, obratnost, tělesná konstituce, vnímání, intelekt a schopnost řešení, plus několik dalších, přičemž některé se prolínají, například tělesná konstituce a síla se logicky podepisují na zdraví atd.), kultury, vzhledu a hlasu. Některé z nich jsou jenom kosmetické, jiné se ovšem dotýkají schopností a dovedností postavy. Všechny aspekty jsou přitom pěkně zvýrazněné v horní záložce, kde si je můžete zpětně prohlédnout a případně upravit kliknutím na záložku a dodatečnou změnou atributů v tabulce, která se objeví vlevo vedle samotné postavy.

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Toto uspořádání sice není kdovíjak revoluční (více napoví obrázek níže), ale umožňuje i méně zdatným hráčům rychlou orientaci i bez toho, že by hra ztratila byť jen kousek ze své klasické, nebo chcete-li hardcore nátury. To je v přímém kontrastu s tvorbou postavy ve Wasteland 2, kde je tento proces zbytečně nepřehledný a zkostnatělý, a tak se v něm hravě ztratíte, i přestože má těch prvků v nastavení o ždibec méně.

Pillars of Eternity svým uzpůsobením volby postavy vznáší ke klasickým RPG otázku: „Proč to dělat složitě, když to jde jednodušeji?“. A je to jedině dobře, jsem přesvědčená, že zrovna na tomto místě mohou tvůrci klidně od starého systému upustit. Jen blázni se touží přehrabovat ve změti haraburdí, když by do ruky mohli dostat stejně rozsáhlé, ale zároveň také hypermoderní a hlavně funkční zařízení.

Možnosti tvorby postavy jsou tak rozsáhlé, že v rámci výběru vlastností a dovedností, dodatečného rozdělování bodíků do šesti atributů a určování talentů, jako je schopnost boje s chladnými zbraněmi, schopnost ovládání luků nebo třeba kuší, můžete vytvořit hrdinu přesně podle svých preferencí a samozřejmě i možností. Na konci tvorby postavy tak klidně může povstat důmyslně namixovaný kouzelník, který bude mít stejně blízko k metání fireballů jako k párání břicha nepřítele za pomoci meče, či krátké dýky. Zároveň si ale můžete klidně „spíchnout“ i silného a odolného válečníka, s nímž nebudete vymýšlet žádné pokročilé strategie, ale za všech okolností ho budete stavět do první linie.

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Dodatečné utváření schopností hlavního hrdiny probíhá samozřejmě i během hry a je stejně důležité, jako prvopočáteční volba postavy či třídy. Průběžně totiž můžete svou postavu prakticky od základu měnit, přičemž jednou za čas dosáhnete specializace své základní třídy. Ta vám přinese další specifické schopnosti a dovednosti, kterých je tu opravdu moře (a mnohem více nežli ve Wasteland 2, byť to začnete objevovat až postupně).

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Pillars of Eternity: brilantní variace na téma klasických RPG

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning