Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic! | Kapitola 4
Seznam kapitol
Zatímco pár nepoučitelných fanoušků zábavních parků nespokojeně frflá nad nedávno vydaným pokračováním série RollerCoaster, jiní si nadšeně užívají všeho, co v něm chybí. Jak to? Souběžně s RollerCoaster Tycoon World totiž vyšel také Planet Coaster, tycoon zábavního parku od tvůrců Elite: Dangerous.
Kromě základních ukazatelů (zábava, strach a nevolnost) mají horské dráhy ještě ukazatel vzhledu prostředí. Tento ukazatel měří úroveň prostředí v blízkosti atrakce a podepisuje se na celkovém hodnocení atrakce. To znamená, že pokud budete mít skvělou horskou dráhu usazenou jenom tak na holé pláni, lidé nemusí být ze svezení tolik nadšení, jako kdyby tato horská dráha byla obklopená krásnými stromy a sochami z nějaké pohádky.
Vzhled prostředí tvůrci častou používají i v módu kariéry, kdy vám jako jeden z hlavních úkolů třeba vytyčí minimální hranici vzhledu celého parku na úrovni 100 (případně 130 při splnění úkolu na tři hvězdičky).
Asi jste se už sami správně dovtípili, že ukazatel vzhledu prostředí konečně dává smysl strojení atrakcí i veřejných prostranství, což mi třeba v RollerCoaster 2 hodně chybělo. Když jsem postavila skvělou horskou dráhu a ona vydělávala, už jsem neměla důvod, proč se věnovat okolnímu prostředí. Nepatřím mezi detailisty, kteří by museli dělat práci navíc. Ale když mě k ní hra pobídne, tak mě to vážně baví.
Strojení prostředí je samo o sobě perfektní. K dispozici je pořádná řádka možností co do vegetace a neživé přírody až po uměle vytvořené prvky jako jsou svítící tabule, sochy, pohyblivé figurky atd. Některé pohyblivé scenérie můžete přímo zakomponovat do horské dráhy tím, že jí vložíte časovač, takže socha zareaguje na projíždějící vlak. Další prvky potom můžete vzájemně zkombinovat do zcela unikátních zákoutí, kdy třeba krčícího se piráta postavíte do krytu za loď a druhého piráta dáte naproti němu. Tím chci říct, že všechny prvky zákoutí dávají smysl.
V základním balíku najdete trojici témat – piráti, pohádka, vesmír. Tato témata reflektují singleplayerovou kampaň (tři mise v každém ze tří prostředí) a pár desítek hodin vám jistě vydrží. A když se začnete nudit, stačí se vydat do nabídky Steam Workshop, která už nyní přetéká novými věcmi včetně občerstvení KFC a McDonald (KFC bylo jedním z prvních výtvorů, které jsem si stáhla, protože bez smaženého kuřete by v Čechách nebyl dokonalý žádný zábavní park).
Spoustu zábavy můžete zažít také s efekty jako je pára, lasery, bubliny, špína, kouř, exploze, vodní trysky atd. Tyto prvky jsou obvykle nabízeny v několika provedeních, jsou zcela neutrální, dobře se s nimi pracuje a opravdu mají pořádný říz. Takovou pyrotechniku z RollerCoaster Tycoon 3 bez problémů převálcují a to po stránce nápaditosti i po stránce praktičnosti a práce s nimi.