Programátor Windows NT se podělil o příběh, jak vznikl ikonický spořič obrazovky 3D potrubí
i Zdroj: Microsoft
Novinka Programátor Windows NT se podělil o příběh, jak vznikl ikonický spořič obrazovky 3D potrubí

Programátor Windows NT se podělil o příběh, jak vznikl ikonický spořič obrazovky 3D potrubí

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

12. 6. 2024 20:20 6

Pamatujete si na létající 3D nápis, potrubí, exploze a další, tehdy efektní, spořiče obrazovky? Nebo legendární bludiště? Tak nyní víme, jak to všechno vlastně vzniklo.

Reklama
Reklama

Programátor Raymond Chen pracoval s kolegy v devadesátých letech na implementaci OpenGL do Windows NT 3.5. To se jim povedlo, jenže neměli jak ukázat 3D schopnosti systému (a grafiky) uživatelům. Vydání OS se blížilo a tým potřeboval rychle něco, čím by omráčili veřejnost, nějaké vypečené demo. A jeden z pracovníků navrhl soutěž ve vytvoření nejlepšího spořiče uvnitř OpengL týmu. Pravidla byla jednoduchá, kolegové se pokusí vytvořit co nejlepší 3D spořič a pak proběhne celofiremní hlasování. Vítěz se dostane do finále, tedy do Windows NT 3.5.

OpenGL skvadra samozřejmě najela na plný výkon a vytvořila kdysi ohromné efektní spořiče jako 3D text, slavné potrubí, létající objekty, exploze a tak dále. Po tom všem rozeslali instalační instrukce a hlasovací linky spolupracovníkům. A jak se schylovalo k výsledkům, jeden z hlasujících pracoval v marketingu. Jakmile spatřil vytvořená díla, rozhodl, že všichni jsou hodni toho, aby se v novém systému prezentovali. A to se stalo den před důležitou schůzkou v New Yorku. A tak se rázem z jedné firemní hurá akce vylouplo slavné kombo spořičů.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama