Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?
Článek Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?

Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?

Michal Rybka

Michal Rybka

29. 12. 2018 03:00 30

Seznam kapitol

1. Šavlový tanec 2. Špatné začátky, špatné konce 3. Je to pořád drahé 4. Zpomaluje vývoj hardwaru...
5. zpomaluje vývoj softwaru 6. Apple váhá 7. Jaké jsou šance pro VR v roce 2019?

Opravdu si přeji, aby se virtuální realita etablovala a stala se skutečností. Dostali jsme se do bodu, kde jsou headsety dostupné, počítače dost výkonné a máme i software – nic z toho u předchozích verzí VR nebylo. Přesto se zdá, že třetí vlna VR opadá – a to není dobré znamení.

Reklama
Reklama

Špatně vybrané úvodní tituly?

Článek v Digital Trends zmiňuje opakovanou zkušenost s lidmi, kteří si rádi vyzkoušeli VR, ale odložili ji po pouhé půlhodině. Mnoho lidí, kteří si PSVR či jiný systém vyzkoušeli, z něj byli nadšení – a stejně je to nepřesvědčilo ani ke koupi a dokonce ani ne k opětovnému zkoušení. I lidé, kteří si VR zakoupili, hrají obvykle ne déle než hodinu denně.

Problém může být v nevhodných počátečních titulech. Velké tituly, jako DOOM či Skyrim, jsou pro začátečníka příliš intenzivní, dezorientující a stresující. Řada her má problémy s pohybem či s teleportací po levelu. Hororové hry bývají velmi intenzivní, hlavně ty, které staví na kombinaci tmy a lekaček: Řada hráčů zvládne hororovku, která „je za obrazovkou“, ale nezvládnou zážitek, který je umístí přímo doprostřed děsivé situace. Já to taky nedávám – na letsplay VR hororovky se podívám, ale dovnitř se mi nechce.

A potom tu máme různé zážitkové hry typu houpačka, horská dráha anebo chození po prkně. Pokud hrajete ve stoje, je docela vysoká šance, že ztratíte stabilitu a spadnete. Osobně jsem málem šel k zemi u Richies Plank Experience ve chvíli, kdy jsem ve hře začal padat – přestože se moje tělo fyzicky nehýbalo, moje oči viděly pád, ztrácel jsem půdu pod nohama a nebylo mi dobře. Po zážitku s houpačkou se mi udělalo tak zle, že jsem si musel dát na půl hodiny pauzu. Velmi intenzivní může být příliš intenzivní.

Jsem fanoušek VR technologií – ale přesto jsou tituly, které nedávám. Co se asi stane lidem, kteří se s něčím podobným seznámí poprvé – a místo něčeho normálního hned dostanou zážitek, který přesvědčí obsah jejich žaludku, aby se vrátil na svět – anebo se téměř podělají strachy? To nezní jako něco, co by je přesvědčilo ke koupi. A bohužel takových zážitků byla zpočátku většina. Je škoda, že první tituly sbíraly spíše zkušenosti o tom, co ve VR nedělat než jak to dělat správně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning