radeon-hd4870-a-geforce-gtx-260-v-16-ti-hrach
Hardware Článek Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 17

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 7. 2008 01:00 124

Seznam kapitol

1. Úvod - Zemětřesení na trhu 2. Asus GeForce GTX 260 TOP 3. Asus Radeon HD4870 512MB 4. Další karty v testu 5. Nová metodika a nové hry 6. Testovací sestava 7. Age Of Conan 8. Assassins Creed 9. Bioshock 10. Call Of Duty 4 11. Company Of Heroes: Opposing Fronts 12. Crysis 13. Enemy Territory: Quake Wars
14. GRID RaceDriver 15. Half Life 2: Episode Two 16. Lost Planet: Extreme Conditions 17. Mass Effect 18. Microsoft Fligts Simulator X 19. TES IV: Oblivion 20. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 21. Unreal Tournament 3 22. World In Conflict 23. Přetaktování a vliv na výkon 24. Shrnutí výkonu 25. Teploty a spotřeba 26. Závěr a hodnocení

V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.

Reklama
Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Předělávka této hry vypadá na PC prostě úžasně. Hratelnost a provedení je perfektní, a pokud přemýšlíte o hře na prázdniny je Mass Effect v češtině dobrá volba.

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře jsem nastavil vše na maximum, vyhlazování (8xQ) a anizo jsem nastavoval v ovladačích. Hra trpí nepříjemnou vlastností (kterou nelze zatím odstranit) a to je, omezení maximálního fps na 60. U nižších rozlišení proto grafy vypadaly "divně", a tak jsem 1280x1024 vypustil. S vyššími stupni vylepšení obrazu, ale průměrné fps již řádně klesají. Hrál jsem úsek hry, na první planetě - po smrti Nihluse a následnou přestřelku, včetně animací (které jsou enginové a fps v nich také klesá s nastavením). Měřil jsem Frapsem.

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Bez vyhlazování, a s AA4x se tedy nové Radeony moc nevyznamenaly. Jde o typický případ nové hry, kde ještě ovladače "kulhají". S vyhlazováním AA8x sice předežene Radeon všechny své soupeře, hratelné to ale není na žádné kartě. Průběh proto ukazuje maximální hratelné nastavení, kde GeForce jasně vítězí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama