radeon-hd4870-a-geforce-gtx-260-v-16-ti-hrach
Hardware Článek Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 23

Z. Obermaier

Z. Obermaier

18. 7. 2008 01:00 124

Seznam kapitol

1. Úvod - Zemětřesení na trhu 2. Asus GeForce GTX 260 TOP 3. Asus Radeon HD4870 512MB 4. Další karty v testu 5. Nová metodika a nové hry 6. Testovací sestava 7. Age Of Conan 8. Assassins Creed 9. Bioshock 10. Call Of Duty 4 11. Company Of Heroes: Opposing Fronts 12. Crysis 13. Enemy Territory: Quake Wars
14. GRID RaceDriver 15. Half Life 2: Episode Two 16. Lost Planet: Extreme Conditions 17. Mass Effect 18. Microsoft Fligts Simulator X 19. TES IV: Oblivion 20. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl 21. Unreal Tournament 3 22. World In Conflict 23. Přetaktování a vliv na výkon 24. Shrnutí výkonu 25. Teploty a spotřeba 26. Závěr a hodnocení

V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.

Reklama

Ještě než se netrpělivě podíváte na následující kapitolu "Shrnutí výkonu" pozastavme se ještě u přetaktování. Protože jsem měl v testu přetaktovanou GeForce GTX 260 TOP, která má o 13

%

vyšší takty než klasická verze, přetaktoval jsem o tolik i Radeon HD4870. Výsledky 0 13% přetaktovaného Radeonu jste určitě v grafech nemohli přehlédnout, protože výkon šel razantně nahoru. Asus v této chvíli vydává model Radeon HD4870 TOP s trochu nižšími frekvencemi (820/3,7GHz), takže si budete výkon této karty lépe představit.

Přetaktování GeForce GTX 260

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

U architektury G200 není možné nijak výrazně navýšit frekvenci shaderů, a proto je nutné přetaktovat jednotlivé části karty zcela odděleně. Nakonec jsem byl schopen hrát celý level Crysis s vyhlazováním a vysokým rozlišením 1920x1200 na frekvencích, které vidíte na obrázku. Takt jádra se zastavil na 700MHz, shadery pak na "slabých" 1450MHz. Paměti si daly říci na 2420MHz. Tipuji, že na podobný výsledek se nechá přetaktovat většina GeForce GTX 260, ta naše není ničím speciální.

Přetaktování Radeonu HD4870

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Zde jsem měl opravdu štěstí, protože na mnou dosažené frekvence se podle ohlasů na různých fórech dostal stabilně málokdo. V podstatě jsem přetaktováním o 13 procent (jako je naše GeForce GTX 260) sáhl na maximální možnosti karty, která již na 850MHz pro jádro padala a aktivovala "VPU Recover" funkci ve hrách. Ani paměti si nechtěly nechat říci více. Nakonec byl perfektně stabilní takt 843MHz pro jádro a 1015MHz (4060MHz) pro paměti.

Přetaktování a nárůst výkonu

Ptáte se, proč vlastně taktovat? A myslíte, že to nemá smysl? To se hluboce mýlíte, škálování výkonu s frekvencí, je u obou karet velmi slušné - podívejte se sami.

Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách
i Zdroj: PCTuning.cz

Zvýšením frekvencí o 13 procent, se průměrně navýšil výkon GeForce GTX 260 o 11 procent a u Radeonu HD4870 dokonce o 14 procent. Když si pozorně projdete výsledky (zde xls ke stažení), tak zjistíte, že v některých hrách byl nárůst třeba i 30 nebo 50 procent! Jak výsledky po přetaktování zahýbou celkovým pořadím karet, se podívejte v další kapitole.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama