Radeon HD4870 a GeForce GTX 260 v 16-ti hrách | Kapitola 9
Seznam kapitol
V dnešním testu poměří síly dva zástupci střední vyšší třídy. Proti druhému nejvýkonnějšímu modelu GeForce na trhu, postavíme zbrusu nový a velmi moderní Radeon s paměťmi GDDR5. Obě karty podrobíme zkoušce v kompletně nové metodice testování grafických karet, včetně výsledků po přetaktování.
Hra Bioshock je stále oblíbená a přesto, že máme na trhu modernější tituly na unreal 3 enginu, je její testování stále relevantní. Hru testuji s posledním patchem 1.1.
Veškeré volby ve hře jsem nastavil na maximum, po DX10 i tuto volbu. Měnil jsem poté pouze rozlišení. Anizo a vyhlazování (8xQ)je nutné vynutit pouze v ovladačích. U karet ATi nefungovala jiná kombinace než AF16x a AA8x a 1680x1050, při nastavení AA4x se nic nedělo a vyhlazování se nekoná. Při vyšším rozlišení byl výsledek stejný, žádný režim AA nefungoval. Onehdy na jednom serveru testovali náročnost scén této hry, a úvodní plameny na hladině jasně zvítězily. I já měřil Frapsem tuto scénu.
V některých nastaveních jsou výsledky Radeonu i GeForce velmi vyrovnané, při nejnáročnějších nastaveních ale GeForce získává převahu. V maximálním nastavení s vyhlazováním GeForce GTX 260 zřetelně vítězí i v našem průběhu.